Gå til innhold

Tror dere det kan skje hvem som helst at barnevernet kommer på døren etter en bekymringsmelding?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mulig jeg er naiv, men jeg tror faktisk ikke det kunne skjedd oss. Selvsagt kunne vi blitt utsatt for en galning som ville oss vondt og derfor sendte bekymringsmelding (selv om det også er usannsynlig). Men at barnevernet ville tatt en melding mot oss på alvor og troppet opp på døra tror jeg ikke kunne skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det skjer bare et lite mindretall, og det mindretallet er absolutt ikke representative for alle foreldre, men skiller seg ganske klart ut på enkelte viktige områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke det kan skje hvem som helst. De har knappe ressurser. Når jeg leser om at "barnevernet-kom-innlegg" her tenker jeg at det sikkert er to sider av en sak her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt veldig sjokkert dersom det troppet noe barnevern opp hos oss. Ikke for å være helt klyse her nå, men vi er veldig gode og ressurssterke foeldre og skal ikke ha gitt noen noen som helt grunn til å mene noe annet heller. Får bare skryt for både barna selv og vår måte å takle dem på fra både bhg og skole, og BV skal jo konsultere skole/bhg, HS osv før de går på døren til noen, så tror det hadde stoppet der som vi fikk en galning etter oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem som helst kan nok oppleve at noen sender en bekymringsmelding til barnevernet om seg, men det skal vel mye til for at de gjør noe annet enn å avtale et besøk? Men prate med foreldrene det gjelder vet jeg de alltid gjør her vi bor i hvert fall (to av naboene våre har fått melding på seg fra en "gal" nabo her og begge måtte ta en prat med barnevernet før saken ble henlagt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet om et tilfelle der BV kom på døren, men det var etter flere bekymringsmeldinger, og de var også av en sånn grad at de burde komme på døren. Den foreldreren det gjaldt var heller ikke lett å få tak i, derfor måtte de til slutt komme på døren. Det hører også med at denne foreldreren ikke har hovedomsorgen lenger.

Men dette er kanskje et "ekstrem-tilfelle", jeg ser ikke for meg at dette kan skje i "normale" familier der det ikke er god grunn for det. Jeg hadde blitt veldig overrasket om det kom noen på vår dør, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

barnevernet "tropper" kun opp på døra dersom det er stor umiddelbar fare for barnet.

 

Enslige mødre er mer utsatt enn andre ifht å bli meldt til barnevernet uten at det betyr at de er dårlige foreldre av den grunn, de er bare mer sårbare.

 

De aller fleste sakene barnevernet har, er det faktisk foreldrene selv som har meldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...