Gå til innhold

besteforeldre og andre venner som røyker


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten nyfødt en og er sikkert ganske paranoid med mange ting. Men det som plager meg mest er når folk som stinker av røyk vil holde og kose med babyen, uff, stakars lille nurk som må ligge der og lukte på dem. Og når jeg først er igang, hehe, hva med de som har så ufattelig dårlig ånde, dette gjelder særlig eldre mennesker, men huff, er sikkert veldig hormonell for tiden, men igjen, stakars lille nurk som har dårlig ånde rett oppi ansiktet :/

men hva sier man egentlig til folk som stinker av røyk?

ta deg en dusj, så kan du få holde han??? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner deg, kanskje ikke akkurat på ånden, men røykinga;)

 

Pappaen til gutten min røyker, og hvis det lukter røyk av han i det han skal ta han opp, ber jeg han skifte genser og vaske seg på henda. Jeg kan godt be venner også vaske seg på henda hvis jeg merker røykelukta veldig godt.

 

Nå skal det sies at jeg slepper det som regel, for fleste som er sammen med sønnen min stinker ikke røyk, og røyker veldig sjeldet når de er sammen med han.. Og jeg sier heller ikke ifra hvis ikke jeg selv merker lukta, det glemmer jeg rett og slett og tenke på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hos oss får ingen være rundt ungen vår rett etter en røyk eller mens dem røyker. hverken jeg eller faren røyker.

 

svigers røyker 2-3 om dagen. men aldri mens ungen vår er der. og tar seg alltid en tyggis etterpå..

syns det er fint.

 

har en ste far som også tar tyggis etter å ha røyka.. bedre for alle å være rundt røykere etterpå..

 

tilby dem drops eller noe.. så slepper dem dårlig ånde. det at det sitter i klær er liteå gjøre med. men lukta er alltid værst rett etter de har røyka..

vent litt med å la dem holde.. la det gå litt tid..

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde bare problemet med oldemor som vi så en sjelden gang.

Vi varslet alltid at vi kom på besøk og hun sørget for å lufte skikkelig før vi kom. Det gikk jo fint og ville aldri unnvært at hun fikk bli kjent med oldebarnet sitt av den grunn. Hun røykte aldri når vi var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det spesielt min mor som røyker som en skorstein og har dårlig ånde :D Jeg har prøvd å hinte om at en tur til tannlegen hadde vært tingen, men hun tok ikke hintet, hehe, så jeg får vel bare leve med det og håpe at hormonene mine roer seg snart :)

Men det er vel ganske vanlig tror jeg at man blir veldig overbeskyttende i den første tiden, mange "farer" som lurer rundt omkring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...