Gå til innhold

Flere som merker tungt nedpress og kraftige kynnere nå?


silla g07,j11 (fødeklar!!!)

Anbefalte innlegg

Siste dagene har jeg begynt å føle et tungt nedpress.

Jeg har hatt kraftige kynnere siste 3 ukene som kan minne om rier men tar annerledes de begynner øverst i magen og klemmer rundt hele livmoren, rier føltes som et altfor stramt belte rundt hoftene sist.

 

Litt bekymret siden det er ca 10 uker til termin men de hylte om truende fortidlig fødsel sist og det skjedde ikke da så det gjør det sikkert ikke nå heller.

 

Har forsatt et lite rumpetroll og er litt små bekymret for at det ender med ks siden jeg har for smalt bekken for setefødsel (det ble målt sist pga katastrofesnitt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Ja, har de siste dagene merket et ganske tungt nedpress, og en slags murrende mensenfølelse. Tok opp dette med legen på kontroll idag, og han sa at det var helt normalt, og ingenting å bekymre seg for. Får håpe han har rett, for det er fortsatt 8 uker igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Var til ekstra kontroll pga dette for en uke siden. Det viste seg at babyen da lå i tverrleie, noe som kunne øke følelsen av nedpress. Tror den har snudd seg nå, og merker mindre til nedpresset.

Kynnerne mine kan godt finne på å begynne i ryggen og arte seg mer eller mindre som en rie som bygger seg opp, men begynner å bli vant til dette også nå.

 

Vi får bare satse på at det er kroppen som gjør en ekstra treningsinnsats for at vi skal få enkel fødsel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, litt betryggende at vi er flere.

 

Hadde mye kynnere sist og da gikk fødselen fort 4 timer fra jeg forstod at jeg hadde rier.

 

Mest sannsynlig kommer nedpress følelsen hos meg av at tulla sitter med rumpa dypt i bekkenet så her blir det ul og snuing noen uker lenger frem i tid. Legen hadde ingen tro på at hun ville snu seg pga plass mangel og hun satt på en måte fast/kunne ikke flyttes på i hvertfall.

 

Han kunne ikke forstå at det skulle være noe problem med setefødsel hos meg, hahaha skal si de leser journalene godt det ble tatt ct av bekken som viste smalt bekken sist og da var det helt uaktuelt med setefødsel.

 

Satser på rask fin fødsel med hode først, vil ikke ha ks!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe ja tenk om bestillingen vår ble tatt i betraktning.

 

Jeg har bestemt meg for at hvis legene mener at setefødsel går an med bekkenet mitt så prøver jeg det men stålsetter meg litt for at det blir ks her.

 

Trodde ikke bekken målene kunne endre seg (siden de ble tatt sist og da var i nedre grense av normalt), men hva vet vel jeg, hehe fastlegen syntes ikke det var noe problem det pleide å gå bra. Hva vet han om det greit han har 5 barn men er allmennlege ikke fødselslege....

 

Krysser fingrene for at din lille trollunge snur seg eller lar seg snu Sannali.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...