Gå til innhold

Anmelde vold på skolen til politiet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 14 ble her en dagen slått ned på skolen, noe som resulterte i at tennene gikk tvers gjennom leppa, pluss at tannlegen nå prøver å redde dissen tennene med rotfylling osv.

Min sønn er ikke noe uskyldig englebarn, men i denne situasjonen forteller både min sønn og tilskuerne at det var han som slo som både startet situasjonen og avsluttet den.

 

Skolen tar tak i det på sin måte, ved å prøve å dysse ned og få min sønn til å innse sin egen ansvarlighet i situasjonen.

 

Det jeg lurer på er om det er mulig og vanlig at man anmelder slike situasjoner til politiet når det har skjedd i skoletiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å få noe på forsikringen, ihht. til tannrep., så tror jeg at dere må anmelde episoden.

Jeg tror at jeg ville gjort det uansett. Vold er IKKE ok og så store barn bør vite bedre og skjønne konsekvensene av slike handlinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolen bryr seg de, men jeg synes jeg lukter at de prøver å legge ansvaret over på min sønn. Har en følelse av at det nok er han som må be voldsmannen om undskyldning til slutt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at skolen håndterer dette helt feil. Slike episoder skal dysses OPP, ikke ned.

Om sånne ting skjer på vår skole, blir det satt opp møte med foreldre og de barna det gjelder. I tillegg til evt megling. Skjer det flere ganger blir barnevernet tilkalt.

Er det så alvorlig som i ditt tilfelle blir også politiet tilkalt for å ta seg en alvorsprat med både elever og foreldre til stedet.

Kanskje det derfor aldri er slossing på denne skolen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I denne situasjonen skal det skrives skademelding som skal sendes inn til NAV. Dette for å sørge for at alle utgifter som påløper i forbindelse med dette i framtiden blir dekt av det offentlige.

 

Det er skolens ansvar å skrive en slik skademelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anmeld dette. skolen gjør ikke nok.

 

jeg ble selv trekt en kniv oppetter i ryggen når jeg i 7 klasse. faren min ble lovet at skolen skulle ta tak men de gjorde ingenting. foreldra mine anmeldte det aldri. og det har ikke hvert lett..

 

skolene slepper for lett unna når det skjer noe.

 

gjorde hvertfall skolen jeg gikk på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hadde jeg anmeldt.

 

Skolen har oftest den policyen at de skal løse konflikter på lavest mulig nivå. Men det er ikke alltid nok. Så i dette tilfellet, hvor skolen mener din sønn har ansvar selv om han ikke har det, så ville jeg anmeldt.

 

Har selv tenåring med litt trøbbel rundt, og har mer enn en gang vurdert anmeldelse for mindre ting enn det du beskriver. Grunnen er at mitt barns trygghet er viktigere enn skolens tanker om hvordan ting skal løses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... kanskje ta en telefon til politiet og høre hva de tenker om saken??

de har sikkert en mening om slikt..

 

Men rotfylling fordi han har bitt seg gjennom leppa?? DET skjønte jeg ikke noe av..

 

Skadeskjema innsendt av skolen er vel det du bør tenke på så er forsikringsgreiene ordnet i det minste.. be om kopi, svarer de at det er ikke vanlig så sier du at du vil ha uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rotfylling fordi tennene er slått inn, de ble "brukket" på plass igjen av tannlegen å i går begynte han med rotfyllingene.

 

Har nå vært i kontakt med politiet, det er mulig å anmelde, men iogmed at han er mindreårig vil det ikke bli noen straffeforfølgelse.

 

Skal i møte med rektor i morgen, så får vi se hvordan saken utvikler seg. Har sagt i fra at jeg vil være til stede under alle samtaler rundt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...