Gå til innhold

Noen har meldt oss til barnevernet..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

..I et anonymt brev selfølgelig..

Det kom to representanter fra barnevernet her på døren og kunne si at i brevet stod det at vi var pedofile, rusmisbrukere og hadde narkogjeld , itillegg til at jeg formodentlig lar 2åringen springe rundt ved hovedveien alene :o:O

 

Jeg skulle til å si at dere er nødt til å ha kommet feil, for dette er jo helt syke påstander!

Jeg har aldri rørt noe narkotika i mitt liv, ikke noe rulleblad, drikker kanskje 1 lørdag annenhver mnd (er svært forsiktig med alkohol), og trodde for det meste jeg var godt likt og ikke hadde fiender jeg da... Og hadde jeg vært helt sinnsforvirret og faktisk latt sønnen min løpe rundt ute uten tilsyn hadde jeg selv bedt dem om å sette inn tiltak for da hadde jeg jo feilt noe veldig alvorlig :o Herlighet jeg er sjokkert enda jeg!

Jeg og samboer stod helt paff og hørte på det de leste opp, og forsto jo at de ikke var kommet feil da de hadde våre fulle navn og visste hvor vi bodde..

Da de var gått satt vi oss ned og begge sa nesten i munnen på hverandre at her er det jo en sjuk person som vil oss vondt :(

De kom på uanmeldt besøk nå, da de trodde de kunne ferske oss om vi var ruset..

 

Virker som om den personen som har gjort dette har tatt alle de verste påstandene den kan komme og bare satt det sammen i dette brevet for at barnevernet skal være nødt til å ta det opp..

Vi har ingenting og skjule og måtte i møte med dem for å gå gjennom punktene nå om en ukes tid, så de kommer jo ikke til å ha noe på oss heldigvis, men utrolig ekkelt å tenke på at noen vil oss så vondt :(

 

Er det virkelig så enkelt å bare sende anonyme brev i hytt og pine med helt ville påstander til barnevernet??

Syns da virkelig personen(e) kunne signert med navn, for da hadde vi anmeldt dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen har sauset sammen de verste påstandene ja... men det kan faktisk være en fordel, siden de lettere ser at påstandene ikke stemmer.

Det er jo helt klisjeaktig å skrive at noen er narkomane, pedofile og lar barnet sitt løpe på motorveien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, jeg syns dette er helt grusomt..

"Vet" vel innerst inne at det vil bli oppklart, men ekkelt å tenke på hvem i alle dager dette kan vært, og at barnevernet driver å ringer til barnehage og helsesøster og skal ha opplysninger.

Den tiden de må bruke på dette her kunne de jo brukt på noen som virkelig trenger det!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke kjekt ut.

Samtidig kan du være glad for at påstandene er såpass ville. Er ganske sikker på at barnevernet allerede vet dere er uskyldige, for med slike påstander så er ofte utfallet akutt. Barnet blir tatt ut av hjemmet før ordentlig undersøkelse starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var grusomme påstander, og hvis det stemmer at de er fullestendig tatt ut av det blå så er det jo virkelig en ond person som står bak. Håper virkelig bv kommer til bunns i dette, og de vet vel hvem som står bak? Såvidt jeg fikk opplyst da jeg meldte fra til barnevernet så er det ikke lov å melde helt anonymt lenger??

 

På den annen side så er det jo beldig bra at barnevernet reagerer raskt og kommer på overraskelsesbesøk da. Dersom det skulle være noe i disse påstandene så er det jo bra for barnet/barnas del at de kommer inn i bildet så fort som mulig. Nå mener ikke jeg at jeg tror det ligger noe i dette hos dere, men det kan jo være andre tilfeller der ute, og barnevernet kunne jo ikke vite på forhånd om påstandene er sanne eller falske. Så man får jo prøve å tenke at det er positivt at de tar det bekymring på alvor og tar tak i sakene.

 

Dersom dere har alt på det rene så tror jeg nok du kan slappe av, det ser barnevernet raskt og de henlegger det hele. Men skjønner at det må være ubehagelig at noen der ute kan være så ondskapsfulle mot dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enkelt er det og så enkelt burde det være. Vær glad for at dette er så hårreisende påstander, det vil de nok raskt finne ut at ikke stemmer.

 

 

Vi kan ikke gjøre det vanskeligere å melde, det går ut over barna som trenger hjelp. Her er nok melder en med store problemer selv, og jeg føler med dere.

 

 

Masse lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ja det er helt sykt at man kan sende inn anonyme brev til barnevernet. Alle som gjør det skulle vært pliktig til å oppgi fult navn, for hvert år kaster barnevernet vekk verdifull tid på idioter som dette, som bare er ute etter å ødelegge. Min søster fikk selv besøk av barnevernet på døren en dag, og det var lignende påstander hun fikk mot seg. Det er en syk verden...

 

Du får trøste deg med at dette er noen som er sjalu på deg og ditt, noen som vil ha det du har;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det hjelper litt å lese det dere skirver nå.. Takk for støttende ord.

 

Har bare fortalt det til den nærmeste familie (besteforeldrene til barnet mitt) og de syns alle det var hårreisende og sa at jeg bare måtte skrive dem opp som "vitner", for de syns vi var kjempegode foreldre..

Har vært så nedbrutt de siste par dagene og bare grublet på hvem det kan være..

 

Helt enig med de over som poengterer at det er bra de reagerer og at det er enkelt å melde fra til bv, jeg har aldri vært "i mot" jobben deres- tvert om!

Men syns i det minste denne anonyme "psykopaten" kunne gitt narvnet sitt til barnevernet.. Er jo tross alt straffbart å komme med slikt ( som i dette tilfelle er helt ute på jordet).

For om han/hun ikke har oppgitt navn, viser det jo bare at vedkommende ikke kan stå for det de sier.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres noen som om noen er ute etter dere...? En eller annen sjalu stalker!?

 

Det kan godt hende at BV har navnet til melder, men om vedkommede ønsker å være anonym får du ikke vite det - heldigvis! Jeg har selv sendt bekymringsmelding til BV om noen i familien og ville absolutt være anonym fordi far (som jeg ikke er i slekt med) sannsynligvis ville latt det gå hardt ut over mor (som jeg er i slekt med) om han hadde visst at det var jeg som meldte. BV er nå tungt inne med sårt tiltrengte støttetiltak.

 

BV ville likevel gjerne ha navnet mitt, både for å ha et inntrykk av hvor godt jeg kjente forholdene og fordi jeg evt. skulle kunne brukes som vitne om det skulle bli rettsak om omsorgsovertakelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen som melder til barnevernet for å være slem? Sånn "nårmalt" sett..Mulig snurt eks-mann/-dame og far/mor til barna..

 

Noe annet som er fakta er vel at INGEN som blir meldt til barnevernet synes at man fortjener det? Det er vel derfor man blir meldt,- at man ikke innser sine feil og begrensninger og det går utover barna....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være dere er tilfeldig plukket ut av noen ungdommer som driver bøll.

 

Sikkert fryktelig ekkelt, men så er det heldigvis påstander som kan motbevises. Eks at dere er rusmisbrukere. Trenger bare en enkel test for å bevise at dette er feil.

 

Håper de kommer frem til en oppklaring på hvem som har sendt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men barnevernet dukker ikke bare opp på døra sånn uten videre....De undersøker ikke nærmere engang om det ikke kommer fra riktige kilder, iallefall ikke anonyme.. Mulig med barnehage/skole, en ut over det....

 

Og bare komme på døren er ved alvorlige bekymringsmeldinger, helst fra flere intanser/personer uavhengige av hverandre, og at de i tillegg IKKE har greid og få tak i de anmeldte på telefon eller via brev og fått til å avtale møte.....

 

Dette høres merkelig ut, synes jeg.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja merkelig, tror det er tulle innlegg, har selv hatt dialog med BV for mange år siden, BF meldte meg, med en liste på hele 10 USANNE påstander om diverse grove ting, mildt sagt, men BV kom IKKE på døra, de har ikke myndighet til det, MED MINDRE det er snakk om øyeblikkelig overtagelse, men da med politiet tilstede..

 

De gjør litt research først, så får dere et brev og blir innkalt til samtale, deretter må dere signere skjema om at de får innhente opplysninger fra barnehage/skole/helsestasjon/fastlege/politi osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud for noen hårreisende påstander!heldigvis for dere at denne personen smurte tykt på,det er jo lett å tilbakevise det meste dere er anmeldt for.

 

men det jeg lurer på er hvem som er så syk at de gjør dette mot dere?har dere noen peiling?noen som er sykt forelska i en av dere eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, selfølgelig er det ikke et tulleinnlegg !

De beklaget at de kom på døra sånn plutselig, men at de var nødt til det når det var så alvorlige påstander inni brevet.. Det er KUN dette brevet de har mottatt.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette virkelig er sant må dere kontakte advokat og straffeforfølge vedkommende, dersom BV har ett navn bør ikke vedkommende komme unna, det er jo tross alt ulovlig å komme med slike beskyldninger.. Jeg ville anmeldt BV jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, på en måte er jeg jo glad barnevernet reagerer, for tenk om det virkelig var sant? Alt for ofte hører man jo om saker der barn som skulle hatt hjelp aldri blir reddet..

Men ja, jeg tenker i samme bane; er trossalt straffbart å bare hive rundt seg med slike horrible påstander som ikke har grobunn i virkeligheten :/

 

Så min samboer mente at vi fikk anmelde personen hvis vi noensinne kommer til bunns i hvem det måtte være..

Det er belastende for oss å få noe sånn tull over oss, og i tillegg kan kanskje denne personen finne på noe ala det samme med andre personer denne ikke liker også kanskje.

Jeg har også tenkt at det kanskje er ei/en person som ønsker at vi ikke skal være sammen/sjalusi etc.. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående å komme på døra har vel Bv litt forskjellig praksis fra kommune til kommune. Noen tenker sikkert at en slik "wacko" ikke skal få varsel på forhånd. Men så blir det jo et grusomt sjokk for den uskyldige som åpner døra og møter på to alvorlig bekymrede Bv-folk.

 

Praksisen med å kontakte politi, barnehage eller skole er også litt ulik. Noen steder ringer de rundt, mens andre steder sender de kun brev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

btw, tror ikke det har noen hensikt å saksøke Bv. Dere oppnår bare at de merker seg dere på en negativ måte. Tenk om et av barna deres får problemer på skolen seinere, og skolen sender melding til Bv?

 

Angående personen som sendte meldingen, får du vel ikke vite navnet før saken har kommet til Fylkesnemnda. Og det ønsker man jo ikke.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vi har ikke tenkt tanken på å anmelde barnevernet.. De gjør jo bare jobben sin, men syns personen som står bak dette tullet kunne fått sin lærepenge, og skjønner hvor alvorlig det faktisk er.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik her i landet at med argumentet "barnets beste" overkjører man mange uskyldige voksne.

Men av og til sier Bv navnet til den som skal være anonym, ved en forglemmelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...