Gå til innhold

hvor ringr jeg? Har SÅÅÅ Vondt i magen og er gravid??


saratussen

Anbefalte innlegg

2 mnd igjen til fødsel og så vondt fra ribbena å ned... ringer jeg legen min? Svangerskapspolikinikken eller? Huff får jo nesten ikke puste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du tror det er noe med babyen, livmoren el, så ringer du føden. Hvis de ikke tror det har noe med babyen å gjøre, så ringer du fastlegen etterpå. På føden har de best kompetanse til å avgjøre om det høres ut som det har med babyen å gjøre og om det bør undersøkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke er at, ja det er jo vondt å være gravid...Med det konstante presset mot ribbena!

Men vondt under ribbena på den ene sida kan også være et tegn på svangerskapsforgiftning, så ville ringt legen, og iallefall fått tatt en urinprøve for å utelukke det. Og ellers synes jeg at uansett, hvis man er bekymret, så må man altid ringe legen. Altid bedre med en gang for mye, enn en gang for lite! Får jo håpe det er noe ufarlig. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ringt legevakten eller fastlegen først for å høre hva de tror det er :) skal ikke være sånn, greit det er tungt i slutten, men vet jeg vertfall fikk beskjed av min jm om å ringe hvis noe sånt skulle intreffe fordi det blandt annet kan tyde på svangerskapsforgiftning (IKKE for å skremme, mest sannsynlig er alt normalt) så bare ring du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...