Gå til innhold

Tips til baby (6mnd) som ruller over på magen om natten


husmus &2

Anbefalte innlegg

I utgangspunktet gjør det meg ingenting at hun nå begynner å sove på magen, men det er bare det at hun sover ikke. Hun har ikke skjønt at hun kan legge hodet ned og sove på den måten, så hun våkner jo og blir sur, så jeg må snu henne rundt. I natt sov jeg kanskje fem minutter fordi det var sånn hun holdt på hele natten.Jeg har ikke noe særlig lyst til å binde henne fast med sånn pose, men er det noen andre tips der ute?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn pose som man ikke binder fast kan jo være noe da... De sitter ikke fast, men bevegeligheten blir ikke så stor. Det fikk hvertfall min gutt til å ligge roligere når han var rundt 6-7 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. god ide, kanskje det bare hjelper å være i en pose. Da tror jeg vi tester det hvis denne natten blir som siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi bruker pose 6,5 mnd. ellers ruller hun på magen og finner ikke roen. aldri hatt behov for å binde fast posen, men den er ganske tykk i stoffet.

 

ellers kan du legge et pledd/laken stramt over henne og brette det fast under madrassen slik at hun ikke klarer å snu seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden tenkte jeg var fin for meg, for dette probemet har jeg også.

Men lillebror har ligget i sånn pose siden han ble født, og har nå begynt å rulle rundt på natta (snart 7 mnd). Men har heller ikke lyst til å binde han fast kjenner jeg.

Noen som har noen andre tips ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring er at hvis man bare lar de snu seg, så lærer de seg etterhvert å sove på magen også. Jeg husker ikke hvor mange netter vi hadde her nesten uten søvn, men det var ikke så veldig mange før han skjønte at det var lurt å legge ned hodet sånn at han kunne slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...