Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #1 Skrevet 11. november 2010 Har nettopp kommet tilbake på jobb etter permsjon, og barnet har vært mye syk. Er det ti dager fra nå og til neste år på samme tid, eller ti dager i løpet av et kalenderår?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #4 Skrevet 11. november 2010 På egen sykdom løper det iallefall IKKE på kalenderår, så vil tro det er det samme med barn syk? Altså at det løper fra dags dato til samme dato neste år... Men jeg er ikke sikker på om det er forskjellige regler på egen sykdom og barns sykdom. Men jeg vil tro det er likt.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #5 Skrevet 11. november 2010 Forskjell på egen sykdom og barns sykdom. Sykt barn-dager følger kalenderåret i motsetning til egenmeldinger som følger en 12-månederssyklus.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #6 Skrevet 11. november 2010 men husk!!!- det er regler for hvor lenge du må ha vært tilbake i jobb før du kan være hjemme med egen sykdom eller barn som er syke.hvis du er vekke før denne tiden blir du trukket i lønn for den/disse dagene!!! sånn er det iallefall her jeg jobber(kommunalt).jeg gikk på den tabben etter endt permisjon.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #7 Skrevet 11. november 2010 Nei, ved egen sykdom får man full lønn fra første dag uansett. Det er kun bruk av egenmelding det er sånne restriksjoner på. Man må ha altså ha legemelding de første ukene på jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå