Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #1 Skrevet 11. november 2010 Hadde hastesnitt sist, pga alvorlig sv.skapsforgiftning. spinalbedøvelsen var ikke optimal og mistet nærmere 80% av effekten raskt under operasjonen. det var så uutholdelig vondt, at jeg kommer til å få fullstendig panikk v/evt nytt ks!! kunne selv flytte meg ved hjelp av egne bein fra operasjonsbordet og over i senga.. Fy flate. fikk ikke narkose pga ekstremt høyt bt. er ikke blitt gravid engang, men tankene dukker opp.. Noen andre i samme båt/noen gode råd?!
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #2 Skrevet 11. november 2010 Nesten samme tanker... Men jeg har nå 2 barn Første endte med hasteKS med full narkose etter et døgn med tullerier, og dette satte skrekken i meg pga tiden etter KS'et. Dopa og smertefull...... Det jeg gjorde, var å snakke med jordmor og lege om neste fødsel. Planla godt alt av smertestillende osv. Og at dersom de så at det ble KS igjen, så skulle det gjøres tidligere, slik at jeg ikke var fullstendig utslitt før operasjonen. Og jeg fikk satt en skikkelig epidural tidlig, slik at jeg ville kunne være våken om det ble KS. Alle detaljer ble snakket om og planlagt godt. Dette gjorde meg trygg, og faktisk fødte jeg vaginalt andre gangen:) Måtte ha drypp og slikt, men en helt flott opplevelse Glad jeg fikk en slik opplevelse, slik at ikke alt av tanker om fødsel sitter igjen i minnet som skremmende:)
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #3 Skrevet 11. november 2010 Jeg har tatt et hasteks. Til tross for at det var helt ukomplisert er jeg kjemperedd for at neste fødsel skal ende i ks. Tanken på å bli skjært i i en såpass stor operasjon skremmer meg. Har født vaginalt også, og til tross for vanskelig fødsel, tar jeg heller det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå