Gå til innhold

Trenger litt tips ang. kjøkken.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha nytt kjøkken, og planlegger løsningen selv. (blir ikea)

Noe spesielt dere synes jeg bør tenke på i forhold til plassering i forhold til hverandre, noen løsninger dere har på deres kjøkken som dere er spesielt fornøyd med eller skulle ønske var annerledes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha masse kolonialskuffet med sånn stopp-funksjon på (altså at skufene glir sakte igjen siste 2-3 cm'erne). Disse skuffene er bare helt geniale, du kan ikke få nok av dem. Full oversikt over bakevarer, hermetikk, poser osv, osv.

Innebygget mikro og stekeovn er herlig, godt å ha alt i god arbeidshøyde.

Velg stein/granitt rundt vasken og stekeplaten, da slipper du å væe redd for fuktskader, og du kan sette varme panner til sides uten å lage merker i underlaget.

Skap du trekker ut som en enorm skuff under vasken til oss/søppel, veldig praktisk.

Med mindre d er utrolig glad i vaske eller ikke kan leve uten det, så ikke velg skapfronter med mye snirker og dill-dall på. De er et mareritt å holde rene!

Tenk deg nøye om før du evt velger noen vitrineskap. Det ser pent ut ja, men tenk over om du har noe til å sette inni (det blir jo synlig for alle gjester), ikke ha det over vasken eller platetoppen, da blir de fort stygge.

Induksjon og stekeovnmed prolyse er dyrt, men utrlig kjekt. Har dere råd, så er dette noe jeg vil anbefale dere å invistere i!

Skrevet

Ved komfyren ville jeg hatt granitt eller annet materiale slik at jeg bare kunne sette fra meg glovarme kjeler. Samt hatt en kjøkkenvifte som suger bra, og bråker lite, og plassert slik at jeg ikke skaller i den når jeg lager mat..

Skal selv pusse opp kjøkkenet, men først om 4 år..

Skrevet

Mitt kjøkkenønske:

Vinhyller

En "vippe-opp" funksjon til kjøkkenmaskinen.

Et langskap.

Et hjørneskap - myyyye plass i et slikt.

Et gryteskap med hyller som kan snurres. Slik at jeg ikke trenger å krype inn i skapet for å finne rett gryte.

Et skap med stikkontakt - slik at kaffetrakter kan skjules inni. Har sett slike skap med sjalusidører. Skapene var helt ned på kjøkkenbenken. Kjempestilig.

Innebygde hvitevarer.

Egen hylle til kokebøker.

God plass rundt komfyr.

Skrevet

Bare noen helt praktiske tips.

Du bør tenke på en trekant når du skal plassere vasken, komfyren og kjøleskapet. Når du går den trekanten bør den ikke være lenger enn 7 meter, da dette er arbeidstrekanten på kjøkkenet og vil bli gått mye.

Ved siden av komfyren bør du ha minst 40 cm benkeplass på hver side, for å ha plass til å sette fra deg når du lager mat.

Oppvaskmaskinen bør stå ved vasken (logisk nok ;) )

Store skuffer, fremfor skap. Mer praktisk:)

Skal du ha vitrineskap, kan du velge halvsotet glass, slik at det inni ikke blir like synlig.

Tenk kontakter, skal dere ha opp nye, bør du tenke ut hvor du vil da forskjellige ting. Og kontakter som skal henge oppunder overskapene kan like godt stå rett på veggen fremfor på undersiden av skapene. Kontaken ses ikke pga lyslisten, og kontakten blir mye enklere å bruke.

Skrevet

Hvis du har plass hever du oppvaskmaskinen opp i benkehøyde og såarer ryggen din for utallige turer opp og ned

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...