*Rutletutt* Skrevet 11. november 2010 #1 Skrevet 11. november 2010 og å gå i bhg? Syns det har vært så mye forskjellig angående dette siden førstemann begynte i bhg for snart 5 år siden, da var det jo å holde seg hjemme til behandling var startet med en gang man så antydning til noe på øynene, og lle fikk jo antibiotoka. Nå er vel dette modifisert litt, eller? Man bør ikke behandle alltid...? Husker ikke dette helt. Når må de holdes hjemme og når kan de gå? Varierer kanskje dette fra bhg til bhg?
Plutselig_gravid Skrevet 11. november 2010 #2 Skrevet 11. november 2010 Tror det varierer veldig fra bhg til bhg. Husker da min eldste var liten. Da måtte de ha startet antibiotikakur før de kunne gå i bhg. Problemet var at ikke legene ville gi det ut. Så da var det å være dagesvis hjemme med friskt barn I vår barnehage ser man det an. Har barnet vondt og det er veldig mye puss og veldig rødt bør det bli hjemme. Er det bare litt puss og ellers ingen plager kan det godt komme i barnehagen. Vi anbefaler likevel alle å kjøpe øyesalve på apoteket.
*Rutletutt* Skrevet 11. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. november 2010 Ok, takk for tips. Minsta som våknet i natt med endel gugg på øynene. Jeg er usikker på hvordan hun var da hun våknet (går tidlig før ungene er våkne, og har ikke fått tak i mannen på tlf). Så ikke rødt ut i natt i hvertfall, men vet jo aldri hvordan det er nå. Har vasket med saltvannsløsning og skal be mannen kjøpe øyeslave (når han slår på mobilen sin;-))
hamsterpia Skrevet 11. november 2010 #4 Skrevet 11. november 2010 Vi fikk brev fra fylkeslegen for en liten stund siden, der hvor jeg jobber. Der sto det at ved øyekatarr med kun kløe, så gis det ikke lenger ut antibiotika, og barnet kan gå i barnehage likevel. Ved øyekatarr med verk, skal det skrives ut antibiotika og barnet kan gå i barnehagen som normalt. Siden øyekatarr ikke er farlig -bare ubehagelig, så er det ikke noen restriksjoner fra fylkeslegen ang å holde de hjemme pga smitte. OG det smitter etter startet behandling også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå