Gå til innhold

Jeg skal arrangere førjulsfest for venner med barn. Alt av gode ideer og råd mottas med stor takk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kanskje invitere til Søndag ettermiddag. Barna kan bake pepperkaker. Tenkte og ha enkel servering med vin, glogg osv til de voksne.

 

Evnt luciatog for de større barna.

 

Noen som har arrangert julefest og har lyst å gi meg noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde det før, på omgang i vennekretsen. Vi startet alltid på ettermiddagen, og var ute. Noen ganger i en akebakke, andre ganger hentet vi juletrær eller gikk en tur. Vi hadde bål, boller og termoser med kakao osv. Så dro vi hjem til en av oss til enkel mat: lapskaus, gryterett eller brødmat og godt pålegg ( hjembakt brød med varme medisterkaker...mmm). Ungene fikk risgrøt og så på julefilmer, og vi voksne slappet av og koste oss. Kanskje ikke så mye "festschwung" over en gjeng i stillongs og ullsokker, men veldig, veldig koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vin på en søndags ettermiddag? :) jaja,legger meg ikke bort i det!

 

Hva med juleverksted?Bak pepperkaker,lag julekort og julepynt?

Luciatog og lussekatter?

Grøt med mandel og premie? Så spekkemat?

Er det snø går det an og være ute og ake og lage snømann?

Spill julemusikk

 

Noen forslag bare.

 

Kos dere,koselig med en julefest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg også på. Drikker like gjerne vin om det er tirsdag,fredag eller søndag, man trenger da ikke drikke en hel flaske?

 

Pynting av ferdiglagde pepperkaker

Mandel i grøten

Disneymaraton

Julepyntlaging (dorullnisser, kjøpe hvite forklær ungene kan male på osv)

Støpe lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vin søndagsettermiddag på en fest for barn høres helt feil ut for meg.

 

Jeg ville bare ha bakt pepperkaker og hatt en god suppe e.l til middag. Og så ville jeg ha latt barna leke eller se en koselig julefilm mens de spiser pepperkaker. Mer trenger man ikke gjøre ut av det synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare le av at det var flere som hang seg opp i det med vin. Seriøst? Det er veldig rart for meg med folk som har et slikt forhold til alkohol. Har aldri møtt voksne mennesker som tenker slik. Forbinder dere vin med fylla? Hvor gamle er dere? Husker jeg tenkte sånn før, men det var da jeg var rundt 20 og festet mye.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er slike innlegge der noen er ekstremt imot noen form for alkohol i nærheten av barn tror jeg at det veldig ofte er de samme som svarer om og om igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...