Gå til innhold

Bleieslutt: Hvordan få barnet til å bry seg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gutten min på 3,5 år viser liten og omtrent ingen interesse for å slutte med bleie. Vi har prøvd alt føler vi, selvfølgelig mye ros, belønning, lesetid på do osv...

 

Jenta vår sluttet med bleie når hun var 2,5 år og det var null problem, men med gutten vår så virker det som at han ikke bryr seg rett og slett. Hvis han går med truse så tisser han på seg med jevne mellomrom (selv om han går på do ofte) og når han tisser på seg så reagerer han ikke og går gjerne rundt med våte klær uten at vi merker det. Han satt en dag på rommet sitt i en stor dam av tiss mens han lekte med bilene sine og han reagerte ikke på det i det hele tatt.

 

Hvordan kan vi få han til å VILLE slutte med bleie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe min mor har fortalt meg at da jeg skulle slutte med bleier kjøpte hun mini mus, dolly og donald osv truser.. Også sa hun at hvis jeg tisset på dem ble de sinte og bet meg i rompa :P Jeg tisset aldri i dem, men så var jeg overtoisk og veldi lettlurt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han høres ut som min sønn. Han sluttet ikke før han var 5. Han var rett og slett ikke klar. Helt til han en dag fikk kløe på tissen, rød og sår. Jeg forklarte ham at det var fordi han stadig gikk med våte bukser og bleie, at han var så stor nå at tisset hans ikke kunne ligge i buksa eller bleia. Etter noen dager med kløe og sårhet, salve og stell klarte han å motiveres til å slutte. Men, uhell, særlig når han lekte, kom allikevel. Han hadde rett og slett ikke tid, eller lyst å avbryte leken for å gå på do.

Ikke mas på ham, mener jeg, det kommer når det kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han ikke er klar helt enda. Gi ham litt mer tid. Ha på ham bleie, men spør han med jevne mellomrom om han må tisse, å følg ham på do. Da er han iallefall tørr i klærne om han tisser på seg, og kanskje en dag går han på do av seg selv også.

Gutter er jo litt tregere enn jenter, men plutselig en dag så er de der de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...