Gå til innhold

Hvor mye er normalt å blø under fødsel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye blødde du??

Selv blødde jeg en hall liter blod, og fikk spm om jeg hadde fått blodoverføring av en jm som kom dagen etterpå. Noe jeg ikke fikk, men skulle jeg hatt det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sa at jeg hadde blødd rundt 3-400 ml og at det var helt normalt hvertfall.. Hadde litt lavt blodtrykk rett etter fødselen men det gikk seg fort til:-)

Skrevet

Blødde 200 ml sist, det var ihvertfall helt normalt.

Skrevet

Vet ikke hvor mye, jordmor sa det var veldig lite og ikke noe å snakke om.

En halv liter er slett ikke mye, og du får blodoverføring først hvis din tilstand tilsier at du skal ha det, det er ikke noe man automatisk får fordi om man minster mye.

Ei venninne av meg mista en liter og fikk heller ikke overføring, mens ei anna jeg kjenner måtte få det, hun mistet også rundt en liter.

Skrevet

Jeg mistet 200 ml og det sa de var lite..

Skrevet

det er ikke nødvendig å få blodoverføring når man mister en halv liter. Jeg kjenner to som mistet endel blod, en ca 1 liter og ei anna 1,8 liter. Ingen av dem fikk blodoverføring heller, men hun siste skulle nok hatt det. Hun var sliten lenge, og sikkert mye pga det.

Jeg mistet ca 200 ml, noe som er ganske lite. Likevel besvimte jeg etterpå :) hehe..!

Skrevet

Jeg mista ca 2 l og fikk både blodoverføring og jern intravenøst etter fødsel. Etter blodoverføringa hadde jeg en hb på 6,9 og måtte derfor ha jerntilskudd intravenøst x 2 noen dager etter fødsel.

Skrevet

Jeg blødde 600 ml, syns å huske at de sa det var litt mye, men helt greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...