Gå til innhold

Atypiske celler i livmorhalsen...livmorhalskreft?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var hos legen i dag og fikk svar på resultatet etter celleprøven og fikk vite at jeg hadde atypiske celler og at det var delt inn i 3 grader og jeg hadde verste grad. Jeg blir prioritert innen 1 mnd på sykehuset for videre utredning og ev. behandling. Legen nevnte ikke ordet kreft og jeg våget ikke spørre.

Min mor har tidligere hatt celleforandringer og vært på sykehuset for konisering og er "friskmeldt" nå. Hun måtte vente i 6 mnd før hun kom inn på sykehuset og det er derfor jeg er utrolig bekymret nå og mistenker at det er snakk om kreft.

Bør jeg forberede meg på at jeg har kreft? Hva vil skje under sykehustimen? Hvor gode er sjansene for å bli frisk med slik type kreft?

 

Jeg har googlet litt men finner ikke ut av så mye....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke kreft enda. Bare grad 3 av celleforandring. Konisering er den vanlige prosedyren, men de sjekker nok i vinkel for å være sikre :)

 

Jeg har ei venninne som hadde grad 3 for sikkert 20 år siden. Der fjernet de vel omtrent hele livmortappen(konisering). Hun har til og med fått barn etter dette :)

 

Er det kreft, så er sjansene gode for deg. Men det er nok ikke kreft, bare celleforandring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...