Gå til innhold

Passe soveromstemperatur?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er litt usikker på hva som er vanlig soveromstemperatur. Men antar det er mellom 14-18 grader. Vi har ca 16 grader på mini sitt rom, han er 16mnd. Han sover i ullpysjamas og ullsokker, og dyne, men har en tendens til å ligge oppå dynen iløpet av natten.

 

Personlig ville jeg sagt at 9 grader er alt for kaldt for et barn, men du kjenner barnet best. Og det har mye å si hva du kler på barnet når det sover. han kan jo også bruke en dynpose for å holde varmen, sånn at barnet ikke risikerer å ligge uten dyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 18-20 gr på rommet til vår på snart 2. Vi gjør ikke noe spesielt for den temperaturen, det er bare det det ligger på. På det kaldeste på vinteren går det ned mot 14-15, og det blir for kaldt. Da har body under pysjamasen og sokker på beina.

Han sover veldig urolig, og havner oppå dyna flere ganger om natta. Så 9 grader hadde ikke fungert her hvertfall. Syns ikke det er noen komfortabel temperatur å sove i selv heller, men så er jeg skikkelig frysepinn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sover barnet i da? Jeg ser for meg at et barn som sover i et så kaldt soverom må sove i ullklær med vognposen og med lue? Du kjenner vel om barnet er kaldt?

 

Vi har gjerne en 15-17 grader på soverommet, men jenta mi på 20 mnd som nekter å ligge under dynen har nærmere 20 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16-18 er vel det som er anbefalt. Hos oss blir det til tider kaldere (ingen ovn på rommene), da tar vi på mer klær. Og vi bruker ikke dyne, vi bruker sovepose (Grobag) så han er godt dekket hele natten.

 

9 grader høres litt kaldt ut, men om barnet ditt trives med det og er godt påkledd, er det sikkert ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...