Gå til innhold

En ting er å være irritert på svigermor, men her er det snakk om X-svigermor.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Åltså bestemoren til barnet mitt. Hun går meg rett å slett totalt på nervene. Selv etter bruddet mellom meg å BF. Fra ungen kom til har hun overkjørt og bestemt alt.

 

Selv dåpen fikk jeg ikke ha noe som helst å gjøre med. Hun skulle bestemme alt av kaker, dekoraskjoner, etc. Selv klokkeslette måtte passe henne selv om vi hadde maaaange tilreisende som vi egentlig skulle ha lagt det etter. Fikk beskjed for en måned siden at hun ville kjøpe ungen den første vinterdressen. Jeg sa tanken var kjempegod, men jeg hadde allerede vært å kjøpt etter den første kaldperioden. Da ville hun at jeg skulle kaste denne dressen (kostet en del, og er en super dress til denne ungen sitt bruk) å heller la henne kjøpe ny. Det ble uaktuelt for min del. Toppe av kransekaka kom i dag. I sommer spurte hun om hun skulle brodere en adventskalender til ungen. Sa som sant det var at det hadde jeg allerede startet på og ungen trengte jo ikke 2 stk akkurat. Men joda. I dag kom det en i posten. Å dette er bare noen av eksemplene på hva som har skjedd

 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengre. Alt skal passe hennes pipe til enhver tid. Er sliten å lei av hele kjerringa. Hun nekter plent å høre på et ord jeg har å si. Noe av grunnen til brudde ligger rett å slett hos denne dama. Og det faktum at xn aldri turte å si i mot henne. Selv om han var enig med meg. Hun sliter meg virkelig ut. Det er slutt mellom meg å BF og jeg bor mange mil unna henne men alikevel..

 

Dagens frustrasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må jo ikke bruke det hun kjøper til ungen din, hvis du ikke føler for det. Gjem det på loftet eller gi det til noen som trenger det. Eller send det til BF så kan han bruke det når ungen er der.

 

Er ikke alle besteforeldre som gidder å kjøpe så mye som en sjokolade til barnebarna sine, så folk er forskjellige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy for en slem svigermor som kjøper dress til barna og broderer adventkalender til barna og ikke minst at hun tar hensyn til tilreisende til dåpen som til og med får bo hos henne.....

 

At du ikke liker henne er en ting, men å bruke slike "positive og snille" ting som en svigermor gjør som en unnskyldning for å ikke like henne blir sært. Jeg hadde satt stor pris på en svigermor som hadde brydd seg om barnebarna sine.

 

Hvorfor kan ikke barna ha 2 dresser? En i barnehagen og en hjemme? Hvorfor kan dere ikke bruke adventskalenderene annet hvert år eller bruke begge to hvor du har ting/leke/sjokolade i den ene og aktiviteter/dikt/regler/eventyr i den andre?

 

Du gjør det bare utrolig vanskelig synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les tråden til HI da. Ex-svigermor bestemte tid for dåpen som passet henne, men HI hadde tilreisende som hun måtte ta hensyn til.

 

Les før du skyter folk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var at hun ville ikke at ungen skulle ha 2 dresser, men kun bruke den hun ville kjøpe.

 

I dåpen var den mest MIN familie som skulle komme å ingen av de skulle bo hos henne. Les nå hele inlegge.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier som jeg alltid gjør- bli nå voksen og DRIT i hva mor/svigermor/bestemor/ fandens oldemor måtte mene og si om ditt barn og din barneoppdragelse!

 

La det gå inn det ene øret og ut det andre, gi faen i å bruke de tingene de lager eller kjøper som dere ikke vil ha, la være å høre på råd fra dem om dere er uenige!

 

HVORFOR gidder du å bruke energi på det?

 

Det å bli voksen handler faktisk om å klare å ta egne avgjørelser, bestemme selv og slutte å bry seg så mye om hva alle andre mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg vet veldig godt hvordan du har det med en slik eks svigermor..

 

jeg har hatt mye tull med svigermoren min.. blir gal til tider.

 

dåpen til unge nr 1 fikk jeg ikke ha for meg selv slik vi ville. jeg ble såret og lei meg.. har aldri helt klart å ville be de hjelpe meg med noe etterpå..

utrolig synd. er glad i svigermor og setter stor pris på henne. men til tider kan det gå litt langt.

 

har hvert et bryllup hun ikke fikk lov å blande seg inn i pga dette. dette var dagen vår og ikke hennes. ville ha alt på min måte...

 

største problemet vi har er hun skal alltid ha med sine egne gjester i selskapene våre.. det er utrolig slitsomt.

 

når vi først fikk unge nr 1 så ville hun kjøpe utstyr og klær etter hennes smak. vi hadde alt kjøpt utstyr. og klær kjøpte vi kunn i nøytralt.

 

jeg har nå etter flere år begynt å gjøre som jeg selv vil. planlegg dåpen slik du selv vil ha den. bestem og gjør ting slik kunn du ønsker.

 

forklar henne på en enkel måte at dette er din unge og det er din tur nå til å planlegge slike selskaper for ungen din.. hun har hatt sine mulgiheter. om du ikke får hjelp av bf så stå på ditt.

 

jeg har satt foten ned her og sagt det rett ut dette er mine unger. min tur nå til å planlegge. jeg ber om hjelp om jeg trenger.

dette tok tid å fa respektert. men den dag i dag er alt opp til meg. jeg ber gjerne om hjelp om jeg trenger av de jeg ønsker..

 

lykke til.. ikke lett meg slike kvinnfolk...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...