Gå til innhold

Hvis du skal lage no god snack mat til en venninnekveld, men....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Taco/fajitas , super godt og super enkelt. Det er jo bare å steke kylling eller kyllingkjøttdeig , Varme opp fajitasene og ha masse tilbehør , som du ikke behøver å tilberede som mais, paprika,salat, tomat,ost,advocado,agurk,salsa saus ol.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er beregnet middag: Ost og kjeks, oppskåret frukt på et fat og oppskåret grønnsaker på et annet.

 

Hvis middag: Kyllingfile i ovn med fløte og krydder servert med ris og salat.

 

Risen lager jeg slik: Fres opp en halv løk i en panne på middels til svak varme til den blir blank i ca. 5 minutter, tilsett litt krydder (f.eks hvitløk og gurkemeie eller karri eller noe så enkelt som litt grillkrydder). Tilsett kokevannet til risen, la det koke opp før du tar i risen.

 

 

Dette er enkel mat som omtrent lager seg selv, men er imponerende i smak :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå inn på matprat.no, søk opp fingermat f.eks.

Jeg syns det er veldig godt med lefser med div i.

Da trenger da;

-laks i skiver

-vestlandslefser f.eks

-snøfrisk

-ruccola

-dill

 

Eller;

-lefser

-rømme

-spekemat

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenker kanskje mer i de baner...som ost og kjeks. Hmm...

 

Men middagsforslaget ditt skal jeg imponere mannen med ;)

 

Takk for svar ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsaker (gulrøtter, sukkererter, paprika, agurk...) og holiday dipmix

 

Bakt potet med tilbehør (rømme, kryddersmør, smårettskinke, rødløk, mais, ost...)

 

Kylling og pommes frites, med avocado, tomat, hvitløksdressing og sweet chili sauce.

Kjøp en hel kylling (first price, ferdigstekt). Del den opp i biter, ha på grillkrydder, og sett den i ovnen sammen med pommes frites'en (når det ca er 12 min igjen av steketiden). Kyllingen blir ekstra god når skinnet er sprøtt. Bland avokado og tomat, litt salt og pepper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ene forslaget her om lefser med diverse inni hørtes jo helt herlig ut, men gravide kan jo ikke spise Snøfrisk eller spekemat vel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nachos med kjøttdeig er veldig enkelt, og GODT:) Stek kjøttdeigen med tacokrydder. Ha Nachos i en langpanne, og legg kjøttdeigen og litt ost på toppen. Ha i stekeovne til osten er smeltet. Serveres med salat, rømme og salsa:)

 

Evt kan du bare lage en god salat.. Putt i alt du synes er godt. Jeg pleier å ha pillede reker, stekt kylling og pastaskruer ved siden av, så kan gjestene selv bestemme hva de ønsker å ha i. Ha i fransk dressing i salaten for å få den litt mer saftig, og server gresk dressing ved siden av... Og hvitlølsbrød! Det er et must til salat;) (Både fransk- og gresk dressing får du kjøpt i sånne små grønne poser i butikken. Den franske dressingen skal kun tilsettes olje og vann, den greske tilsettes rømmme. Veldig god!:))

 

Ellers er jo ost og kjeks også veldig godt. Et lite tips da, er og be alle ta med seg hver sin ost, blir kanskje litt mer spennende smaker da..? Så kjøper du inn all kjeksene og tilbehøret som div frukt og grønnsaker:)

 

Kos deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæo, jeg har faktisk vært inne på tanken om salat, men aner jo ikke hva jeg skal ha i. Og der kommer du med den perfekte beskrivelsen på åssen jeg kan gjøre det. Selvfølgelig veldig lurt å ha kylling og sånt på sida. Og den dressingen har jeg tenkt så på, men nå er jo den grei også.

 

Ikke bare bare å være idiot på kjøkkenet, men med dib i ryggen skal en klare det meste:)

 

Må bare si tusen tusen takk alle sammen ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...