Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 Sitter her å tenker om folk synes det er lite? Jeg dusjer kanskje, mandag, onsdag og lørdag...mest fordi jeg har så tørt hår og det må ikke vaskes ofte... Ellers vasker jeg meg alltid med vaskeklut og bruker deo altså, lukter alltid godt. Men er det vanlig å dusje hver dag (så lenge du ikke trener å går tur eller har gjort noe annet anstrengde altså..) sikkert veldig teit spm men lurer faktisk hvor ofte som er normalt...vet at noen dusjer hver dag for å "våkne"..det orker ikke jeg. jobber kun 2 dager i uken da..dusjer da alltid før jobb..
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #2 Skrevet 10. november 2010 Samme som deg. Var en periode jeg dusjet hver dag, men det resulterte i fett hår, sinnsyk tørr hud som flasset som bare det. Da jeg begynte å få noe som lignet psoriasis i hodebunnen, klødde meg til blods (store åpne sår) gikk jeg til hudlege. Fikk da beskjed om å kutte ned på dusjingen og såpeforbruket for å se om det hjalp. Og det gjorde det Trenger ikke bruke fuktighetskrem en gang Må ellers legge til at jeg vasker meg både nedentil og under armene hver dag
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #3 Skrevet 10. november 2010 Jeg dusjer alt fra 2 til 5 ganger i uken(inkl hårvask). Alt etter hva jeg skal, og hva jeg har gjort Jeg også jobber få dager i uken, og prøver å være nydusjet til jobb Hater å dusje om morgenen, så det gjør jeg ikke. Da tar jeg det heller rett før sengetid. Lukter alltid godt, og aldri svettelukt her
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #4 Skrevet 10. november 2010 Jeg dusjer hver dag, og føler meg skitten hvis jeg ikke gjør det...ser ikke helt poenget med å dra en vaskeklut under armene og i skrittet når man faktisk svetter over HELE kroppen.....
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #5 Skrevet 10. november 2010 Hm, dusjer minst mulig jeg:S Ikke misforstå meg, jeg dusjer hver 2.dag hvis jeg ikke skal på jobb eller annet... Har en del aktiviteter på hjemmeplan/hobby som gjør at jeg MÅ dusje såpass ofte, hadde det vært helt opp til meg selv så hadde jeg vel ikke vært i dusjen mer enn 2-3 ganger i uka. Vasker meg selvsagt med ren klut hver dag. Å dusje om morgenen har jeg aldri tid til, alenemor til to småbarn, har hester på stallen, hund som skal ha en luftetur,lønnet arbeid fra 08... Bedre med en dusj om kvelden etter en lang dag med unger, jobb og hest:) Ren og pen til køys, slipper svettlukta der da:)
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #6 Skrevet 10. november 2010 Elsker å dusje om morgenen, må alltid gjøre det. Men vasker ikke håret hver dag. Tar av og til et kveldsbad i tillegg. Ville ikke følt meg skitten om jeg dusjet sjeldnere, dagens moderne mennesker har nok en trang til overdreven hygiene.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #7 Skrevet 11. november 2010 Jeg har dusjet hver dag siden jeg gikk på ungdomsskolen tror jeg. Føler meg skitten ellers. Men jeg tror ikke man behøver det så lenge man ikke svetter eller anstrenger seg. Når jeg har vært ute i permisjon har jeg IKKE dusjet hver dag!! Kun når jeg skal på jobb. Om jeg vet jeg bare skal være hjemme i helgene også, så hender det jeg hopper over dusjinga en av disse dagene...
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #8 Skrevet 11. november 2010 Dusjer annenhver dag sånn ca. Svetter lite, og det lille jeg svetter lukter ikke heller, så ser ikke noe poeng i å dusje oftere. Litt dusjehysteri her til lands for tiden må jeg si, det er jo ikke bra verken for hår eller hud å dusje daglig,
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #9 Skrevet 11. november 2010 Dusjer 6 ganger i uka, da jeg trener 6 dager i uka. Men vasker håret bare annenhver gang...Så får det bare bli en dag håret MÅ settes opp..Merket stor bedring på håret etter jeg kuttet ut hårvask ved hver dusj og jeg bruker dusjOLJE til vask, så huden holder seg myk og god... SÅ med visse forhåndsregler så er det greit med og dusje ofte er jo raskere enn og vaske med klut,- hopp i dusj, vask med oljen og tørk og på med klær ) Om jeg IKKE trener, må jeg ofte dusje alikvel pga lek ute med ungene , husarbeid eller annet jeg føler gjør meg "småsvett"...Fryser lett om jeg svetter og ikke får vasket meg..
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #10 Skrevet 11. november 2010 Dusjer annenhver dag, mer er ikke nødvendig. Vi overforbruker strøm her i landet som det er.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #11 Skrevet 11. november 2010 Jeg dusjer en gang hver 14. dag enten det trengs eller ei.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #12 Skrevet 11. november 2010 Elsker å dusje! Elsker å bade! Men det har egentlig veldig lite med hygiene å gjøre.. Synes det er deilig å bli varm i dusjen og liker å bruke div masker til hud og hår.. Så jeg dusjer nok for mye.. Kanskje 1-2 ganger per dag.. på sommeren, dusjer jeg nok mer..
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #13 Skrevet 11. november 2010 Dusjer hver morgen. Svetter alltid en del om natta, selv om vi sover for åpent vindu året rundt. Hvor hardt det er for huden, kommer an på hva slags såpe man bruker. Selv bruker jeg kun shampo til håret, ikke noe såpe i tillegg, i tilfelle noe oljebasert og hudvennlig. Sparer ikke noe tid på å bruke vaskeklut ihvertfall. Må jo vri opp kluten diverse ganger for å få bort såpa igjen. Tungvint.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2010 #14 Skrevet 11. november 2010 Jeg er 38 år. Har dusjet 1-2 ganger pr dag siden jeg var 14-15 år. Aldri vært plaget av tørr hud. Er jo ikke snakk om å stå i dusjen lenge. Nydelig å avslutte dagen med en varm dusj, legge seg helt ren under dyna!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå