Gå til innhold

herregud, noen som kan litt med regler osv? domene osv.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Jeg fikk tidligere hjelp av en venninne til å sette opp en domene, og da fikk jeg satt opp domenen med hennes orgisasjonsnummer og nå kommer jeg ikke inn på domenen min eller emailene mine, jeg snakket med kundeservice og der fikk jeg lese alt hun hadde sendt inn mail til dem ang, om at jeg var ikke en person å stole på osv, og at hun ville ta over siden og emailene mine!!! jeg er helt sjokkert, det sto at jeg måtte underskrive osv men siden hun sendte firmaopplysningene sine hadde hun bare fått bekreftet og overført alt til hennes navn, dette kan da ikke være lovlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det er et .no-domene så kan man kun sette opp dette på org.nummer så om det er hun som eier org.numret så kan hun gjøre det.

 

Er det moralsk riktig at hun gjør det? Nei, det er det ikke. Men det er, dessverre, ikke forbudt ettersom du har satt opp domene via henne.

 

(om det er et .no-domene du snakker om her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skjønner fordi jeg visste ikke det var ulovlig da så da har jeg sagt at jeg vil ha hele domenene slettet siden jeg har eget orgisasjonsnummer selv nå så en mail har blitt sendt til henne der jeg har bedt henne slette domenen, håper inderlig hun gjør det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer på om hun kan ha lest alle mailene mine da??? bekymret for hun kan ha lest dem..! hadde jo egen passord til mailen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det var hun som har administrert webhotellet/mailkontoen så kan hun ha hatt full tilgang faktisk. Jeg kan se hele familiens mailpassord i klartekst på administrasjonssidene der vi har vårt domene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, hun får tilgang på alt som ligger på domenet registrert på hennes org.nr.

 

Har dere en skriftig kontrakt? Eller noe du kan gå videre med i denne saken?

 

22:53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott nå fant jeg noen gamle mail hvor vi diskuterte dette, og her står det full erklæring i hennes navn osv hvor vi diskutere dette.. Det ble sagt jeg kunne være jurdisk ansvarlig for siden selv om detikke var i mitt firma/orgisasjonsnummer. Nå har hun overført dette til seg selv uten mitt samtykke elelr at de har kontaktet meg ang dette. Er ikke dette litt feil da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...