Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 jeg har en liten en på 15måneder. Sier en del ord, men nettopp lest om alt det andre sine unger sier på den alderen, og min henger nok litt etter det. Forstår en god del, og henter det jeg ber ungen min om. Men jeg lurer på om det har en innvirkning på ungen at jeg er alene med ungen. Har vært vant til å være alene, så tar meg selv i å tenke hva vi skal, og ikke fortelle det høyt. Er redd jeg gjør slik at ungen henger etter språklig siden det ikke er noen forbilder i rommet som fører en samtale. Har mye besøk da, og snakker selvfølgelig til ungen og, men glemmer meg som sagt noen ganger.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #2 Skrevet 30. desember 2010 Ingen? Nå er mini blitt 17 måneder..
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #3 Skrevet 30. desember 2010 Nei, det har ikke innvirkning. Jeg har alltid vært alene med mine 2 barn, helt fra fødsel(ikke tvillinger). Ene snakket TIDLIG og rent. Som 3-åring kunne du føre normale samtaler med dette barnet. Ikke noe feil eller problemer der. Andre barnet måtte ha hjelp med språket, noe som også ville ha vært tilfelle om vi hadde vært 2 foreldre. Jeg tror faktisk det kan være en liten fordel i å være alene med barna ang dette, fordi du snakker mer med barnet, siden der ikke er en annen voksen å prate med
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2010 #4 Skrevet 30. desember 2010 Hei. Er alenemor selv til en 4 åring som jeg var hjemme med til 2,5 år. Bestandig fått masse skryt for språket hans, både når han begynte og nå sist på 4-årskontrollen. Jeg har vært helt alene med han hele tiden. Jeg har lest veldig mye til han, vi gikk i åpen bhg og han har bestandig hatt mange andre barn å leke med. Jeg er nok motsatt som deg, og forteller alt høyt. Når det er sagt merket jeg forskjell på han i den alderen din er nå og noen av de barna han brukte leke med. De hadde større søsken og det teller nok inn. Samtidig er det ikke forventet at en på 15 mnd skal ha noe særlig ordforråd så trur du kan ta det helt med ro;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå