Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 Jeg har lag merke til at det lukter søtlig rart av gamle folk. Det lukter "gamling" hjemme hos dem også. Hva er grunnen til det egentlig?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #2 Skrevet 10. november 2010 En ting du skal legge merke til, er at den ordentlige svettelukten er fraværende. Den ekle en får av å svette mye, men ikke dusje på mange dager. Gamle mennesker har en litt annen kjemi enn unge mennesker. Skillet går ved overgangsalder. Menn har ikke samme overgangsalder som kvinner, men de også har store endringer i hormonene.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #3 Skrevet 10. november 2010 Ja dette har jeg lagt merke til også. Det lukter jo ikke skittent eller amoniak etc. De har bare en veldig spesiel lukt.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #4 Skrevet 10. november 2010 Lukten i hjemmet følger nok med tingene som er gamle og matskap som ikke blir sirkulert. (melposen er fra 98 ol) Så bruker mange eldre mye kunstfiber og viskose og klær som ikke krøller. De suger til seg lukt når de støter på 38 grader.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #5 Skrevet 10. november 2010 Noen sa at den "søtlige" lukten kunne skylder diabetes 2. (gammelmannsdiabetes), men det stemmer ikke det heller.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #6 Skrevet 10. november 2010 Har bare tenkt at de lukter støv jeg Sånn siden eldre mennesker gjerne heller tørker støv av seg enn å dusje...
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #7 Skrevet 10. november 2010 Det kan jo også være litt fordi de ikke dusjer så ofte, de fleste av dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå