Gå til innhold

Hvor stort hus har dere?


♥H♥prøver endelig...

Anbefalte innlegg

Vi har så smått begynt å se på hus... bor i et rekkehus på 100 kvm nå.. og for oss som begge har vokst oppe i store hus på landet, og nå som vi begynner å bli etablerte og planlegger barn så ser vi oss om etter hus... jeg har veldig lyst til å bygge.. skape mitt eget.. men vi får se... spørsmålene er vel egentlig;

Hvor stort hus har dere?

Syntes dere det er stort nok? ( evnt for stort)

Hva er drømmestørrelsen ?

Hvor mange personer er dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi flytter inn i nytt hus til uka! 229m2 boareal, så over dobbelt så stort som det vi har nå :D

 

Er redd det blir litt stort, men nå blir vi snart 5 stykker i familien, så jeg tror det blir veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har et lite hus på 110 kvm boareal + kjeller på 65 kvm, det eneste vi egentlig er misfornøyd med er litt for liten stue. Leker med tanken på å bygge på 50 kvm i 1 etg. Drømmen er et hus på max 150 kvm og alt på 1flate, men det blir nok å bo her vi bor noen år til. Vi blir 4 i familien på nyåret, så vi klarer oss med 3 soverom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

110 i gr. flate 200 i boa i 1. og 2. etg + kjeller på 90 i mulig boa som ikke er innredet... Skulle ønske vi hadde litt større stue i 1. etg, men men, slik ble det nå en gang ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bygde for et par år siden, var litt redd det ble for lite, men penger er også en greie.

Huset er ca 140 kvm på 1,5 etg, 100 kvm på grunnplanet med kjøkken/stue, bod, bad, gang og to soverom. Gulvarealet oppe er 60 kvm, men pga skråtak regnes det som 40 kvm. Der er det loftstue, bad, bod og to soverom.

Pr idag er vi tre, men blir fire til sommeren. Planen er bare to barn, tror det blir for lite hus til en trebarnsfamilie selv om vi har 4 soverom.

Og huset er stort nok nå. Men spørs om vi syns det er stort nok når ungene blir større.

Det jeg savner er et stooooort og romslig vaskerom og litt større kjøkken. Vi har liten tomt (bor i byggefelt) og har derfor ikke de alt for store påbyggingsmulighetene, men tar ikke sorgene på forskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sett på et hus som faktisk er 200 kvm.. men som var SÅ dårlig utnyttet... og da begynte jeg å tenke at 200 kvm er LITE... Men nå har jeg sett eksempler på beder utnytta kvadratmeter.. heldigvis..

 

Spennende å titte litt.. har bestilt huskataloger fra div forhandlere idag ;) Elsker å se på hus og løsninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi flytter straks på 200kvm. Der skal vi få nok plass for å si det slik. 4/5soverom, kjellerstue, stor stue og spisestue. Stua er stor nok til at vi putter spisestua inn der, og lager kontor på det som er "designet" som spisestue. Alternativt hadde stua sett litt tom ut...

 

-Mannens favoritt er nok verkstedet :-)

 

Det eneste det ikke er nok av er lagringsplass, men når har vi hund, tur og jaktutstyr som slår de fleste (i mengde iallefall, man MÅ jo ha en sovepose til enhver anledning, eller... ?). Har bare en bod (mot 4 i dag), det blir nok litt ekstra skap på gjesterom etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huset er på ca 240m2, på 4 etasjer. men vi har innredet bare 2 etasjer så langt. til sommeren blir kjelleren innredet med bad, kontor vaskerom og hjemmekino håper vi. :) etterhvert skal vi også innrede loftet om det blir nødvendig. men jeg tror nok egentlig at 180m2 innredet er nok slik at vi kan ha 60m2 til lagring inne. men vi har i tillegg et uthus garasje på 120m2 med snekkerbod og en låve som vi kan oppbevare mye i. :) vi er 2 voksne og 2 barn, med tredjemann på vei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hus fra 70-tallet. Vet ikke hvor stort det er. 3 etasjer fordelt på 8 soverom, stue, kjøkken, loftstue, kjellerstue, vaskerom, 3 bad, felles garderobe for hele familien i tilknyttning med ene badet og diverse boder. Stoooooor overbygd terrasse -nesten det beste med hele huset, absolutt å anbefale.

Synst det er passe stort. Men er jo typisk 70-tall da med lange ganger ;)

Er 7 stk i familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...