Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 Etter 3 år på allmenfag så har man jo studiekompetansen...grei den. Men hva med tømrerlinja? Omsorgsfag? Osv osv Er virkelig ikke dette en utdannelse? Fikk bare inntrykk av (i et annet innlegg) at fullført vgs ikke er noen utdannelse...
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #2 Skrevet 10. november 2010 Jo, det er forsåvidt en utdannelse, men det er ikke høyere utdannelse. Det er yrkesfaglig.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #3 Skrevet 10. november 2010 Nei, vgs er ikke høyere utdanning. Det er forventet at alle tar vidergående, det er et minimum slik grunnskolen var for 20-30 år siden...
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #4 Skrevet 10. november 2010 Det er utdannelse, men ikke høyere utdanning. Når du har fullført vgs, har du fullført videregående utdanning. Når du har tatt en bachelorgrad har du fullført en høyere utdanning, men lavere grad. Har du fullført en master eler doktorgrad, har du hyere utdanning med høyere grad.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #5 Skrevet 10. november 2010 Er fult klar over at det ikke er høyere utdannelse Sitter bare med et inntrykk av at enkelte mener at vgs ikke er en utdannelse,eller ikke er en BRA NOK utdannelse til å kalles Utdannelse. HI
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #6 Skrevet 10. november 2010 Jeg har ikke fullført videregående. Får håpe jeg klarer meg uansett
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #7 Skrevet 10. november 2010 Når vi snakker om utdannelse i generelle termer, mener vi faktisk høyere utdanning, ja. Med feks bare allmennfag, kommer man ikke akkurat veldig langt lønnsmessig feks.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #8 Skrevet 10. november 2010 Tømrere og omsorgsarbeidere tar fagbrev i det faget de er kvalifisert til å jobbe med eller i. Studiekompetanse- er nettopp det, grunnlag for å studere seg til en fordypning eller en grad. VGS er ikke utdanning. Rart hvordan folk som såvidt har det er de eneste som mener det..
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #10 Skrevet 10. november 2010 Joda, det er videregående utdannelse. Men i dagligtalen må det nok spesifiseres, normalt snakker man om utdannelse utover vg skole.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #11 Skrevet 10. november 2010 Såvidt har det? Kan man såvidt ha en utdanning? Jeg har tatt yrkesfag. Jeg mangler 4 allmennfag for å komme inn på høyskolen. Er alenemor, å har søkt støtte fra nav. Men de mener at jeg har utdannelse, så det får jeg ikke. Så det ER jo en utdannelse, selv om det ikke er en HØYERE utdannelse.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #12 Skrevet 10. november 2010 Jeg har hovedfag + videreutdanning og mener at vg skole er utdanning.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #13 Skrevet 10. november 2010 Når folk ikke gidder prioritere utdannelse, så kan man jo ikke klage på at man ikke får drømmejobben eller kommer seg over fattigdomsgrensen,,, er det noen tvil om at utdannelse lønner seg?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #14 Skrevet 10. november 2010 Så om man er hjelpepleier så er man ikke utdannet? Da bør man jo få assistentlønn da, eller? Skjønner jo at det er de som sitter på den altfor høye hesten sin som mener at man ikke har en utdannelse om man kun går vgs. Men for oss vanlig dødelige så er man faktisk utdannet selvom det ikke er på høyskolen
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #15 Skrevet 10. november 2010 Men hvordan tror dere det ville gått med verden om alle skulle utdanne seg høyrer enn vgs. nivå da? Tenk om ingen ville ta "drittjobbene". Det hadde jo ikke fungert. Noen er ikke skoleflinke, men de er kanskje flinke i praksis, noe som egentlig burde telle mye mer enn mange karakterer i mange yrker. Alle kan ikke utdanne seg høyere, men man skal vel ikke leve i fattigdom fordet. Ikke alle kan prioritere skolen heller.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #16 Skrevet 10. november 2010 Det er noe som heter yrkesfaglig utdanning 21:18
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #17 Skrevet 10. november 2010 Er utdannet tømrer jeg,med fagbrev selvfølgelig! Elsker jobben min. Er langt ifra noen "drittjobb" selv om det bare er videregående jeg har. Får jo lov til å være med på å bl.a. bygge drømmehjemmet til mange (inkl mitt eget). Og lønna er god!!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #18 Skrevet 10. november 2010 VGS er utdanning, men ikke høyere utdanning.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #19 Skrevet 10. november 2010 å? er det ikke det? døh! fortell oss noe vi ikke vet da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå