Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 Før barnet er født?? Er det lang ventetid?
LHHR Skrevet 15. november 2010 #2 Skrevet 15. november 2010 Som regel er det ikke noe ventetid. Kirken arrangerer dåp med jevne mellomrom. 1-2 ganger imnd. Litt ettersom hvor du bor/tilhører. Så ikke nødvendig å booke før barnet er født. De fleste kirker har vel et tak på hvor mange dåpsbarn det kan være pr. dåp, men ikke alle.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #3 Skrevet 16. november 2010 Takk!! Da venter jeg i ro og mak
Marekatta Skrevet 9. februar 2011 #4 Skrevet 9. februar 2011 Jeg bestilte dåp nå i februar, har termin i mars, men dåpen skal vi ha i begynnelsen av juli. Det er på grunn av at det må være etter skolene har sommerferie, siden halve slekta må reise et stykke for å bli med på dåpen. Det er også greit å ha bestilt den slik at folk kan planlegge ferien sin i forhold til dåpen!
maibarn11 Skrevet 1. mars 2011 #5 Skrevet 1. mars 2011 Jeg har termin i Mai, men har allerede bestilt kirke. Dette kommer av at vi har familie og venner som bor langt unna, samt at dåpen blir i August. Nå som de nærmeste vet hvilken dag det blir dåp rekker de å legge ferien sin uten om dåpsdagen, samt har god tid til å se på flybilletter. Men jeg liker å være litt tidelig ute og ha litt kontroll på når ting skjer, så kan jeg kose meg mer med forberedelsene. Regner med det tar litt tid å organsiere alt også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå