Gå til innhold

Er jeg kjip eller fornuftlig ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å ikke handle mer til ungene (og meg selv) enn vi strengt tatt trenger.

Når det gjelder sko, får de alltid gode kvalitetssko tilpasset årstiden. F eks har de begge viking sine gore tex vintersko.

MEN jeg har latt være å kjøpe litt penere vintersko til dem, fordi jeg mener de ikke blir brukt så mye. Skal vi noe, kan de bare gå i vinterskoene sine - og om vi skal inn til noen tas de jo av likevel.

Selvfølgelig er det masse jeg kunne tenkt meg og som er råtøft, men klarer ikke bruke så mye penger på sko som er for små ila noen mnd.

Veninnen min handler så vanvittig mye til jenta si, både av vanlige klær, penklær og ikke minst sko. Jenta har støvler, støvletter og sko i alle varianter. Og hun er bare to år...

Jeg må si at jeg føler meg litt kjip i forhold (spes når vi shopper sammen), men samtidig er det jo mest fornuftlig å ikke kjøpe mer enn de bruker ??? selv om det er aldri så kult...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er fornuftig... og helt lik meg:)

Har venninner som kjøper alt mulig av dyre merkesko og klær til barna sine, mens jeg heller kjøper god kvalitet som jeg vet vil vare lenge. Og da ikke mer enn det antallet jeg vet de trenger.

Skrevet

Hi her. godt det ikke bare er meg da...

Skrevet

Noen liker å bruke penger mer enn andre. Noen er veldig opptatt av både mote, hår, sminke, barnemote, interiør og alt mulig. For andre er det ikke så viktig.

For andre er moderasjon og kontrollert forbruk og fornuft mer viktig. Ja muligens er du kjip, muligens har du dårligere råd enn venninna di.

Muligens prioriterer du bare annerledes. De fleste må jo faktisk prioritere.

Skrevet

Ja, i utgangspunktet syns jeg du er noe kjip. Har du dårlig økonomi syns jeg du er fornuftig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...