Girene Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 Jeg har en sønn på snart 2 år. han har aldri hatt kontakt med faren pga farens rusproblemer. familien på hans side har aldri ville ha noe med noen av oss å gjøre. I begynnelsen av 2010 døde faren av overdose, det var trist men kom ikke særlig overaskene på. Men Jeg traff en helt fantastisk mann i vår som nå har blitt en del av familien vår, vi skal ha barn sammen men har også lyst at an skal adoptere sønnen min. Vet noen hvordan vi kan få det til? hvem snakker vi med, og er det overhode mulig? Takker for svar på forhånd
Gjest ->>- Skrevet 10. november 2010 #2 Skrevet 10. november 2010 Det er mulig, men praksis er ganske restriktiv på området. Du finner informasjon og søknadsskjemaer på bufetat.no og det er Bufetat som besørger hele prosessen. Det er ikke særlig sannsynlig at dere vil få gjennom en stebarnsadopsjon om dere søker nå. Din nye partner har vært inne i bildet i for kort tid og din sønns tilknytning til ham vil neppe vurderes som sterk nok. Det at far er død gjør at dere stiller mye sterkere enn de fleste som søker. Da er ikke verken arv eller fremtidige muligheter for kontakt med far et tema. Jeg vil tro dere får det innvilget om dere avventer søknaden til dere er en mer etablert familie (gift, søsken født, tilknytning av helst et par års varighet).
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. november 2010 #4 Skrevet 10. november 2010 Venninden min har et barn som hennes mann har adoptert. De søkte første gang når barnet var 3 år, og fikk blankt avslag. Der var det en far, men han ønsket ikke barnet. De søkte på nytt 3 år etter det igjen, når de hadde vært gift i 5 år og fått barn sammen, og fikk det innvilget. Så, det er håp
NormaJean Skrevet 10. november 2010 #5 Skrevet 10. november 2010 Har bare ett lite innspill ang arv! Jeg har en nevø som har mistet mamman sin, altså min søster! Han har har fått en ny fantastisk stemor og det er helt supert! Men min nevø er fortsatt arving i min familie! Han har tatt min søsters plass i arverekken og vil arve mine foreldre på lik linje med meg! Hvis hans stemor adopterer han ville den retten falt bort. Nå vet jeg ikke hvilken relasjon du har til barnefars familie, men slike ting er viktig å tenke over. Vi ønsker veldig at min nevø skal få min søsters arv, det vil ogsá når den tid kommer være en betydelig sum..... Jeg kan ikke masse rundt dette, sikkert lurt å forhøre seg med en familieretts advokat?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå