Gå til innhold

Dette nøstebarn teppet alle snakker om..


ungmortil3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja! Det er kjempedeilig (om enn dørgende kjedelig å strikke). Jeg anbefaler å strikke det i silke-ull, det blir mykere og mer luksuriøst enn vanlig merinoull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hørt flere si at det er morsommere å strikke det hvis en strikker på skrå. Litt mer variasjon enn 170 masker fram og tilbake til evig tid..

 

Jeg har hekla en pyntekant rundt de jeg har strikki, og det gjør fasongen litt "stivere" også, slik at det ikke mister fasongen så lett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har strikket noen av de. Siste gang strikket jeg det på skrå....det var sinnsykt kjedelig det også, men det går fort, og teppene er herlige! :-) Vel verdt noen kjedelig kvelder foran TVn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forferdelig kjedelig å strikke, men helt fantastisk deilig! Har et i merinoull fra nøstebarn og et av alpakkaull fra den lokalegarnbutikken. Det med alpakkaull er helt klart aller best! Er helt utrolig nydelig, heklet kant rundt og en liten heklet rosett på. Du kan strikke det i hvilket som helst garn.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har strikket noen av de...og de er superdeilige, og mange fine farger fra Nøstebarn å velge mellom. Jeg strikker alltid på skrått, synes det blir penest, og får en fin hullkant rundt teppe. Det er absolutt for nybegynnere, og det er fort gjort. Kjedelig, ja...men man kan jo se på tv samtidig;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt garn m/tilbehør fra nøstegarn;) så skal det prøves,men har bestilt i ull/silke da...

tine0810 hvordan gjør du det når du strikker på skrått?

hilsen strikkeamatør;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hentet pakke med strikkeoppskrift og garn fra Nøstbarn. Fargene jeg bestilte var 32 lynd og 52 dueblå om jeg ikke husker feil. Det så kjempefint ut, så gleder meg til å se teppene når de er ferdig :).

 

http://4.bp.blogspot.com/_Dz5JBJ_lQLE/TNvU7OhBtoI/AAAAAAAAAdg/ROA05Azp-iM/s1600/CIMG2432.JPG om du trykker på linken kan de se garnet, tok bilde av det da jeg pakket opp pakken :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du strikker på skrå, utvider du maskeantallet for hver pinne til du kommer til midten. Deretter minsker du maskeantallet i samme "tempo" som du utvida. Det er litt mer å holde styr på, men hvis du har et lett system for hvor mange masker du øker/minker med, så går det sikkert av seg selv.

 

De som har strikka det på skrå har sikkert noen gode råd :)

 

Jeg har begynt på et putetrekk i perlestrikk, og angrer på at jeg ikke strikka teppet sånn. Men perlestrikk på et såå stort teppe hadde sikkert blitt et evighetsprosjekt, siden jeg er ikke superrask på vrangstrikking..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner med 3 masker. Så legger jeg ut en maske for hver pinne. Strikker 3 masker, før jeg øker med en....slik at det blir en hullkant rundt. Når jeg feller, strikker jeg 3 masker, et kast og 2 sammen 2 ganger. (da blir det hull når man feller også)....herregud jeg er elendig på å forklare for jeg kan ikke "strikkespråket"...finnes garantert en oppskrift hvis du googler:-) På de tykke teppene, 3 trådsgarn, pleier jeg å begynne å felle på 180 masker. Når jeg strikker med det tynne garnet, 2 tråds, strikker jeg de litt større, og snur på ca 220 masker. men dette kan man jo bare velge selv:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...