oliven Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 Noen som har gode tips! Synes jeg har prøvd mye forskjellig, men finner ikke noe som fenger,,.. Er med i bokklubben, men sjeldenhun liker bøkene derifra også (bortsett fra bibliotekmysteriet og zoomysteriey, den likte hun). Det må helst være litt bilder, men også en historie der det skjer noe....men skummelt det må det ikke være. Gode erfaringer?
Monajenten Skrevet 10. november 2010 #2 Skrevet 10. november 2010 Datteren min er veldig glad i bøker og leser mye. I det siste har hun hatt dilla på Rampete Robin bøkene.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 10. november 2010 #3 Skrevet 10. november 2010 Rampete Robin rocker så klart, men jeg blir gal av å lese det for Lille. Hehe. Hun har jo knekt lesekoden men alikevel et stykke til hun leser på sengekanten sjøl. Derfor leser vi Doktor Proktor! <3 Jeg elsker bøker som tar litt tid å lese ferdig.. Doktor Proktors prompepulver, Doktor Proktor og tidsbadekaret og Doktor Proktor og Verdens undergang. Kanskje. I den rekkefølgen. Ellers har vi så vidt begynt på Harry Potter, men det er kanskje litt tidlig for noen 6åringer om det ikke skal være skummelt. Hva med klassikere som knerten, alle vi barna i bråkmakergata, pippi, lotta osv?
Monajenten Skrevet 10. november 2010 #4 Skrevet 10. november 2010 Jeg får ikke lese for min jeg, hun vil lese selv (stort sett for lillebror;-)) Doktor Proktor har vi ikke, kanskje vi må kjøpe de! :-)
anonym dib'er Skrevet 10. november 2010 #5 Skrevet 10. november 2010 Roald Dahl har skrevet noen bøker som er illustrerte på omtrent annenhver side. Det er dessuten stor skrift på sidene, så det blir ikke så lang tid mellom bildene. Vær obs på at samme bøker finnes i både illustrerte og ikke-illustrerte utgaver, så pass på hvilke du får med... Vet at blant annet Charlie og sjokoladefabrikken, Georgs magiske medisin og et eller annet med en kjempestor fersken finnes i den illustrerte utgaven. Tror også at Heksene, Matilda og Danny og den store fasanjakten finnes i illustrert utgave, men er ikke 100% sikker. Jeg elsket disse bøkene som barn, og leser de for min seksåring nå. De faller i smak, selv om min seksåring ikke er blant de mest modne, og trenger en del bilder for å følge med.
Iselilja Skrevet 10. november 2010 #6 Skrevet 10. november 2010 Doktor Proktor-bøkene anbefales virkelig! Moro for liten og stor Ellers er Nifse Nella-bøkene gode (ikke skumle selv om de høres slik ut på tittelen).
Iselilja Skrevet 10. november 2010 #7 Skrevet 10. november 2010 Her er forresten også Knerten og Mormor og de 8 ungene populære.
oliven Skrevet 10. november 2010 Forfatter #8 Skrevet 10. november 2010 Takk for gode tips!! Doktor Proktor har vi faktisk i bokhylla så den kan vi prøve. Knerten tror jeg også kan bli popp, hun (og lillebroren) elsket filmene. Rampete Robin må vi holde oss unna, fordi lillebror vet hvilke bøker vi leser (noen ganger leser jeg for dem sammen)...og han digger Rampete Robin, men disse bøkene har svært dårlig innflytelse på han. Tror Harry Potter blir for avansert ennå, og litt for skummelt og for få bilder. Å lese selv er også bra, men det blir i tillegg og bøker av typen "Klara rydder". Synes høytlesing er et viktig supplement. I kveld leste jeg "Den hemmelige hagen"...ble anbefalt den på biblioteket, også var det kjempefine tegninger i den (noe både jeg og datteren liker. Men den boka ville hun ikke ha mer av: "mamma, den boka kan du ikke lese for meg, jeg blir redd". "mammaen og pappaen til jenta døde av kolera, det er ikke noe for meg ". Ok..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå