Gå til innhold

Sopraner!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som synger sopran ( 1. sopran) i kor, hvor høye toner klarer du uten at det høres ut som noen tramper på en katt?

Jeg driver og øver inn et stykke nå som går til tostrøken h, og kjenner at det er heeelt på grensen...Jeg har ikke sunget i kor siden jeg var tenåring, så jeg lurer litt på om jeg skal be om å bli flyttet ned til 2. sopran. Tostrøken f og g går helt greit.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går opp til trestrøken e, men der går grensa

Skrevet

Når jeg har varmet skikkelig opp, så går det helt fint og synge den høye c, uten at det høres ut som jeg tråkker på katten sin hale.

Har du varmet godt nok opp?

Stemmen blir ofte forandret når du blir eldre og når du har fått barn, Ofte skjer det at 1 sopraner blir til 2 sopraner.

Lykke til

Skrevet

Ja, det er det jeg lurer på om har skjedd, at barnefødsler har gjort noe med stemmen. Dessuten har jeg nok ikke varmet godt nok opp her hjemme ( fikk bare nota i handa i går kveld på vei ut fra korøvelse). Jeg gikk fint til en trestrøken d da jeg var yngre, men det er jo 15 år siden ( uff...)

Jeg får varme opp skikkelig en halvtimes tid og prøve igjen :-) Ble litt forskrekka over at det ikke gikk "lekende lett" som i gamle dager!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...