Gå til innhold

Et barn som lider i bhg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et barn på avdelinga jeg jobber. I korte trekk, lite/ingen kontakt med mor, nye damer hos far, avlastning gjennom barnevernet.

Saken : Barnet klager ofte over vondt i magen. Jeg mener det er en måte og få omsorg på, og det får hun jo. Men det er så trist at hun sier vondt i magen. Hun er verdens herligste, oppvakt som få andre på samme alder, og et sjarmtroll!

Så nå har de faste på avd bestemt seg, i samråd med hjemmet (far) å kutte melk i en uke. Melkeprodukter også. Jeg mener det er unødvendig, barnet lider jo etter kontakt med mor, hun kaller jo alle for mamma, og jeg nekter å tro at det har noe med melk å gjøre. Så i stedet for prim og melk, så får hun nå syltetøy og juice. Og kjeks i stedet for youghurt.

Jeg er oppatt av at barna ikke skal få i seg for mye sukker, har egne barn selv, og unngår på legg med for mye sukker i, til vanlig. Når jeg tar opp dette som tema, så får jeg til svar at hun ikke liker noe annet. Men jeg mener at vi trenger ikke sette frem hverken prim eller sylte hver dag, dette er dyrt pålegg som gir lite næring. Og det er ikke så vanskelig å si at:Det som står på bordet i dag, deter det vi har. Er barnet sultent, spiser det. Jeg føler ikke at jeg når helt i gjennom. Jeg syns helle ikke barn trenger yoghurt hver dag, frukt holder i massevis, som mellommåltid på slutten av dagen. Mulig jeg er sær, men barnhagen "reklamerer" med t mater er sunn osv, og jeg gremmes innimellom når jeg ser hva vi faktisk driver med...Pølse og stappe, samt tomatsuppe og risengrynsgrøt går under samme kategori.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde vel sende en mail til moderator om å få slettet dette innlegget?

Skrevet

Det er litt vanskelig å få tak i hva du vil med innlegget ditt. Er du bekymret for barnet grunnet forholdene hos foreldrene eller mener du barnet lider fordi det får syltetøy og prim i barnehagen?

Dersom du er bekymret for omsorgen og barnets hjemmeforhold, har du som barnehageansatt en selvstendig meldeplikt og skal kontakte barnevernet. Det skal fortrinnsvis gjøres av styrer, men om dere er uenige er din meldeplikt også individuell.

Dersom du mener barnet "lider" grunnet påleggsvalg i barnehagen, er det noe du tar opp internt. Dessuten en litt latterlig bruk av ordet lidelse.

Skrevet

Håper noen gjør det for jeg fikk bare feilmelding.

Skrevet

Jobber du virkelig i bhg?

Du har i alle fall ikke utdannelse for her var det veldig mye å sette fingeren på ut fra hva DU mener og gjør som er helt feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...