Gå til innhold

alenemor/student/huskjøp osv..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er alenemor som har fløttet til Alta i høst for å gå på skole. Jeg har vært på utkikk etter leiligeht til meg og min datter hele sommeren uten hell. De som jeg fikk hadde for stor husleie (mellom 10 og 12tusen i leile + strøm og + at de skulle ha 3-4 mnd husleie som dep) Dette er jo veldig mye.

Men så fikk jeg en leilighete i en boligblokk hvor jeg betaler 8000kr i leie + strøm. Måtte enda ta lån til dep. Kunne ikke noe ant enn å takk ja til denne leiligheten siden det var den billigste leiligheten jeg kom over.

Jeg har planer om å bli boende her og gå på skole enda i mange år. Så tenker derfor om det kunne være mulighet for å kjøpe.

Men er vel ikke så enkelt for en alenemor/student å få lån når man ikke har faste inntekter !?! Men jeg får jo endel støtte og inntekter fra Nav. Og det er jo mye bedre å kunne ha sitt eget og betale til seg selv..

Jeg kunne heller ha tenkt meg å betale 8-9tusen kr for å hadd mitt eget.

Noen andre alenemødre/studenter som har prøvd seg på å søke lån ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om du har foreldre eller lignede som kan stille med sikkerhet i f.eks sitt hus kan du få lån, ellers tror jeg du ikke har sjans desverre.

mine forelder ville ikke være kasjonister og det er de ikke helle de står med sikkerhet på 120 000 i sitt egethus og det var nok til å jeg kunne få lån

Skrevet

siden det var så vanskelig for meg å få leilighet så gikk vi over på tanken på å kjøpe leilighet. prisen var på nesten 1,5mill. min mamma var så snill at hun kunne sette sitt eget hus i pant.

søkte lån hos sparebanken hvor jeg bodde. men det var bortkastet, fikk nemlig ikke lån der. men det var forde han som styerer den banken trur han er 'banksjef' og gir lån til dem han 'lik' :)

tenker at vist jeg søker i husbanken. så har æ vel kanjse mer sjangs for å få lån. de kaster jo nærmere penger etter folk og de mener alle skal ha et hjem!

En banksjef kan ikke komme med at 'forslag'å si at vist æ hadde 800-000,- i inntekt, så hadde æ fått lån med en gang.

å vist æ skulle fått lån til den leiligheta på nesten 1,5 mill så måtte æ hadd minimum 500.000 i årsinntekt. da hadde nu ikke mine foreldra hatt råd til å kjøpe den en gang..

Så trur jeg satser på å søke lån fra husbanken..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...