Gå til innhold

NAV

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rart at det ikke kan være et system som virker!!!

Er tydeligvis ikke meninga at man skal jobbe, når man går på dagpenger. Har fått fastsatt "vanlig" arb. tid på 13 timer pr. uke. Så dersom jeg arbeider mer enn det, får jeg ikke penger...HURRA!!! "Flott" det, med en dagsats på 400 kr... Fler som har det sånn, eller???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå får ikke jeg dagpenger, men jeg er veldig fornøyd med nav jeg.

Ikke noe tull med papirer, selv ikke da jeg ettersendte til søknadene mine.

Kjapp behandlingstid var det også.

Og de har vært hyggelige de gangene jeg har vært i kontakt med dem.

Hurra for nav!

Skrevet

Dagsatsen er basert på det du jobbet tidligere.. Jobbet man lite "taper" man jo også lite.. Skal ikke være sånn at man skal kunne få dagpenger OG lønn i tillegg når man i utgangspunktet før dagpengene jobbet/tjente lite...

Skrevet

1643

da tror jeg du skal se deg selv som en av få heldige utvalgte!!!

NAV funker desverre meget dårlig de allerfleste steder men det er jo bare noe man må forholde seg til desverre!!

men om du(HI) har mulighet til og orker mer en 14 timer jobb så vil du vel tjene mer en å gå på dagpenger så hvorfor jobber du ikke bare da??

Skrevet

Nav har et regelverk de må forholde seg til.. Er ikke slik at hver enkelt saksbehandler sitter og "finner på" regler.... Du HI har jo åpenbart ikke satt deg inn i regelverket for dagpenger når du søkte, så hvordan kan du da skylde på nav??? Man må yte litt selv også vettu...

Skrevet

Det er litt rart at det alltid er de samme menneskene som er misfornøyde...

Skrevet

Mener ikke det at man skal få i pose og sekk, men kunne vært et system så folk ikke mister stønaden, bare fordi de vill jobbe, men ikke har noe fast arbeid... Altså, det skal ikke mye til for at jeg mister pengene, fordi jeg vil jobbe, skal nevnes at jeg kun arbeider som vikar, og ikke er garantert noe fast arbeid...

Skrevet

Skal man ikke kunne jobbe opp til 60% stilling da? Og at man da får de siste 40% av NAV?

Skrevet

hvis det er noe galt med grunnlaget, så må du klage på det. Disse tingene fikk du vel vite om da du fikk vedtaket?

Det er mye galt med nav. Det som har vært ille er å forholde seg til disse "forvaltningsenhetene".

Lokalt fungerer det forholdsvis greit, bare man tar seg tid til at saksbehandleren er sylfersk...

Skrevet

du kan jobbe mer, du har melde kort om det er en uke du jobber mer så mister du for den uke men kun den uken og ikke hele mnd. det vil lønne seg for deg å ta flere vakter når du har så dårlig grunnlag

Skrevet

Har prata med saksbehandler på nav, og fikk beskjed om at det var sånn det skulle være... Så får vel være fornøyd med situasjonen. Fikk beskjed om å søke aktivt, og fikk foreslått en stilling, som heisfører i et alpinanlegg. Flott det, uten førekort, og uten bussmuligheter, når det ligger avsides....

HI

Skrevet

Vil jo jobbe det jeg kan! MEN kan gi mitt eks:

Uke 40 + 41: 15 timer med arbeid = ingen utbetalig, fra nav

Uke 42 + 43: 15 timer med arbeid = ingen utbetaling, fra nav.

EVT:

uke 44 + 45:

arbeid over 13 timer = ingen utbetalig + tap av rett til dagpenger (må søke om opptak)

HI

Skrevet

dagpenger er slik at man taper penger på å ta fx en 60 %stilling...jeg må jobbe enten under 50% eller over 70 % ellers kan jeg tape opptil et par tusen i måneden og det har jeg ikke råd til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...