TurboPrinsessen:-) Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 Snuppa har så veldig lyst på hull i ørene. Hver gang vi går forbi en frisør blir hun helt vill og vil inn og ta hull i ørene. Klips ørebobber er ikke interessante. Nå lurer jeg på om hun kunne få det til jul.. men er det kanskje dumt å gå i barnehagen med nye hull i ørene? Kan vel ikke akkurat be de ansatte om å rense og snu på øredobbene. Holder det at man gjøre dette morgen og kveld for å unngå at det blir sår? Er det kanskje best å gjøre dette på sommeren når hun ikke må gå med lue? Noen som har erfaringer/synspunkter?
Full house Skrevet 10. november 2010 #2 Skrevet 10. november 2010 Synes det er alt for tidlig, selv om hun vil selv. En fireåring skjønner ikke hvor vondt det gjør, og at det blir ømt etterpå, og at det kan bli infeksjoner. Personlig hadde ikke jeg tatt hull i ørene på et så lite barn, men det må jo bli opp til deg selv :-)
lille sprelle Skrevet 10. november 2010 #3 Skrevet 10. november 2010 ikke hull i ørene før de selv kan stelle det! mao - 4 år er for lite
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. november 2010 #4 Skrevet 10. november 2010 Hvis du skal ta hull i ørene hennes, så gjør det der de har plastdobber (husker ikke merket på hva de het) for de skal ikke renses eller noe! Bare være der. Jenta mi fikk når hun var 5, og det var ikke noe problemer med de i det hele tatt
Gjest Skrevet 10. november 2010 #5 Skrevet 10. november 2010 Signerer reondin, og minner i tillegg om faren for nikkelallergi. Det fikk jeg som ung og det er ikke moro. Har nå levd ca 25 år med nikkelallergi og kan ikke gå _en_ eneste dag uten allergimedisin. Jeg vet i alle fall at den dagen jeg ikke kan forsvare nekt til hull i ørene på vesla her, så blir det ørepynt i stål; medisinsk stål. Det er i alle fall det eneste jeg tåler selv.
Mamma igjen etter 16 år. Skrevet 10. november 2010 #6 Skrevet 10. november 2010 Hvis hun ønsker seg det veldig kan hun etter min mening få det. Min eldste fikk da hun var fem. Det holder at du renser og snur på øredobbene morgen og kveld. Vet ikke om det har noe å si om hun får det på sommeren eller vinteren. Eneste aberet med lue er jo at den kan henge seg opp i øredobbene. Så det er jo en ting å tenke på. I begynnelsen kan jo det bli litt ubehagelig for henne.
Vipsenmamma Skrevet 10. november 2010 #7 Skrevet 10. november 2010 Jeg vil veldig sterkt fraråde det. Ei jeg kjenner tok nylig hull i ørene på sin nesten 6 år gamle datter. De er i gang med sin n'te runde med infeksjoner. Ikke så veldig moro.
Blåmandag Skrevet 10. november 2010 #8 Skrevet 10. november 2010 Jeg fikk det da jeg var 6 år og fikk nikkelallergi. Ikke kult. Jeg hadde ventet.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 10. november 2010 Forfatter #9 Skrevet 10. november 2010 Fikk selv hull i ørene da jeg var 7, det var stor stas... Kanskje det kan være lurt å vente litt ja... Er no en stund til jul, så vi får tenkte på det. Tusen takk for innspill:-)
happy_boy07 Skrevet 10. november 2010 #10 Skrevet 10. november 2010 i asiatisk kultur er det vanlig at helt bittesmaa babyer faar hull i oerene. min lille fikk da hun var 8 mnd. ikke hatt noe problem. synes det er pent jeg da!
Full house Skrevet 10. november 2010 #11 Skrevet 10. november 2010 den oppfatningen deler ikke jeg, iallefall! ørepynt på babyer er galskap.
Gjest mphs Skrevet 10. november 2010 #12 Skrevet 10. november 2010 Jeg tror nok det er lurt å vente til våren når lue perioden er over. Du skal ikke snurre på øredobbene lengere og det holder i masse å rense en gang for dag i begynnelsen og annen hver dag etter hvert.
*Lissi* Skrevet 10. november 2010 #14 Skrevet 10. november 2010 Piercing på så små barn synes jeg er bare tull.
lÅktiHaUDe Skrevet 10. november 2010 #15 Skrevet 10. november 2010 Signerer Palmesus jeg. Jenta vår fikk plastøredobber, det gikk kjempefint. Så kjøpte vi nye hos frisør i gull. Det ble katastrofe, allergi med en gang. Hun lot det gro igjen, tok nye nå i plast og ingen problem. Jenta tok hull når hun var 5 år første gang og fikk nye når hun var nesten 7.
Mammapudding Skrevet 10. november 2010 #16 Skrevet 10. november 2010 Datteren til ei jeg kjenner fikk hull i ørene da hun var 5 år, det ble skikkelig infeksjon og hun måtte til lege å skjære ut øredobben..det var fælt. Har du fortalt henne hvor vondt det er å ta hull i ørene? Vet ikke om de tar i begge ørene samtidig eller et i slengen? Men om de tar bare et i slengen og hun synes det er så vondt å ikke vil ta i det andre, skal du tvinge henne? Uff, jeg synes det er alt for ungt, de skjønner jo ikke at det er vondt og ta og at det må stelles. Men det er jo bare min mening da Leah er 3 år og har spurt noen ganger om å få hull i ørene, jeg sa at hun kunne få når hun blir 10 år..etter mye mas så fortalte jeg henne at en dame setter en øredobbpistol mot øretflippen og skyter øredobben på plass, og at det er vondt..Har ikke hørt noe mer mas om hull i ørene etter det
Gjest happy mom:) Skrevet 10. november 2010 #17 Skrevet 10. november 2010 Jeg fikk når jeg var 7 Hele knappen som du fester øredobben i gikk inn i øreflippen og jeg mått operere den ut! Jeg var livredd...7år Ventet til jeg var 12år etter den hendelsen!
Shinyogsmåen Skrevet 10. november 2010 #18 Skrevet 10. november 2010 Om dere skal gjøre det, anbefaler jeg å spørre om å få nikkelfrie øredobber. Om det er for tidlig kommer vel ann på forståelsen hennes av at hun ikke må ta på de hele tiden og alltid vaske hendene før hun er bortpå. Om du tror det går greit, ser jeg ikke noe problem med å ta de nå. Ja, det gjør litt vondt akkuratt når de blir skutt inn. Men er hun flink til å holde hendene unna vil det ikke være noe ubehagelig etterpå. Holder å rense de morgen og kveld ja. Selv tror jeg kanskje jeg ville ventet litt.
It's all about me Skrevet 10. november 2010 #19 Skrevet 10. november 2010 Jeg synes det er for ungt. Det er mye min 4-åring har lyst på også som han ikke aner omfanget av...
♡ A & E ♡ Skrevet 10. november 2010 #20 Skrevet 10. november 2010 Signerer reondin. Synes det er litt for tidlig til at de har forståelse for hva det virkelig innebærer. Fikk selv da jeg var 7 år og selvom min mor var flink til å stelle så ble det bare tull likevel og måtte ta de ut.
It's all about me Skrevet 10. november 2010 #21 Skrevet 10. november 2010 DU synes det er pent ja happy_boy07, men hvordan vet du at jenta synes det er pent?? For regner med at hun ikke klarte å si det selv da hun var 8 mnd. Å pierce barna sine er før de er store nok til å be om det selv ren egoisme.....selv om det er vanlig i asia (som forresten er tidenes dårligste argument for hvorfor det er greit).
TurboPrinsessen:-) Skrevet 10. november 2010 Forfatter #22 Skrevet 10. november 2010 Ja, jeg tror vi heller mot å vente litt ja.. ser ikke helt for meg at hun klarer å la være å ta på... er jo så spennende:-)
Jullia Skrevet 10. november 2010 #23 Skrevet 10. november 2010 Min 4.5 åring fikk nettopp. Gikk veldig fint, begge ørene samtidig. Skal jo ikke vris på eller noen ting. Kun helle litt pyrisept på morgen og kveld. Og det er plast! Men: problemet kom her når vi skulle ta ut øredobbene etter 8 uker, hun nektet å sette i nye. Ble helt gal. Så vi måtte putte dem inn på natta. Nå får vi nesten ikke røre de.
gerd Skrevet 10. november 2010 #24 Skrevet 10. november 2010 Litt tdl... Mi fikk til skolestart i bytte mot en utsugd koseklut... Litt tidlig synest jeg, men vel verdt det for å bli kvitt den illeluktende dingsen.
Tipp topp Skrevet 10. november 2010 #25 Skrevet 10. november 2010 Skal der ta vil jeg fraråde frisør med pistol og heller gå på piercing studio. En frisør har kun et kort kurs i bruk av pistol og lite greie på stell/hygiene. Bor du i Oslo kan jeg anbefale http://www.pinpoint-piercing.no/info.html Går du inn på linken kan du ese om forskjellen på pistol og piercing og hvorfor piercing er bedre. Datteren vår fikk hull i august (6 år) og det gikk veldig fint. Du får spesial øredobber som ikke har bakdel, og saltvannsspray til å rense med morgen og kveld. Vi har ikke hatt noen problemer. Fikk beskjed om at man ikke skall snurre på de og ikke bruke pyrisept.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå