Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 Jeg er 33 uker på vei og har en baby i magen som sitter med rompa ned. Ja, jeg vet at han kan snu seg før terminen enda altså. Men sånn som det kjennes ut, så sitter han midt forover, altså med ansiktet framover. Dette er også greit nok. Men det som er ekkelt er at det kjennes ut som han sitter med beina rett ut på siden. Føles som det ene beinet presser ned mot det ene beinet mitt, og hans andre bein presser ned mot det andre beinet mitt... Føler derfor som jeg skviser beina hans når jeg sitter. Og sjansen må vel være stor for HD når han sitter sånn? Noen andre som har erfaringer med det samme? Er redd for at beina hans blir helt deformert av at de blir skviset mellom magen min og beina mine når jeg sitter oppreist. Kan jo ikke ligge resten av svangerskapet heller........
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #2 Skrevet 10. november 2010 Selv om det sikkert føles sånn, så tror jeg nok at det skal mye til før det skjer. Disse barna ligger jo som regel ganske så trygt og godt "pakket" inn inne i magen vår. Datteren min vekslet mellom sete-og tverrleie, og noen av stillingene hun hadde var utrolig ubehagelige. Spesielt da det føltes som om hun stanget hodet i puppen min hver gang jeg rørte på meg. Krysser fingrene for at han snur seg....
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #3 Skrevet 10. november 2010 Joda, de ligger jo godt beskyttet. Grunnen til at jeg tenker på dette er nok at ei venninne av meg fikk ei jente som hadde ligget i seteleie. Hun lå mer snudd til siden hvis du skjønner, Hun hadde hodet mer mot den ene puppen til mamman enn mot midten slik han til meg har. Og hodet til denne jenta var ved fødselen formet etter magen der hun lå. Det rettet seg veldig fort altså, men det får meg liksom til å tenke på disse stakkars beina til han i magen.... HI
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #4 Skrevet 10. november 2010 Hei! Jeg har også en liten en i seteleie. Hos meg dunker hodet oppunder ribbeina på venstre side, og jeg har vært engstelig for å bøye meg. Ser for meg at jeg knekker nakken eller klemmer hodet når jeg gjør det. Men ble beroliget av jordmor, de tåler faktisk ganske mye inni der nå. Du må også huske at mesteparten av skjelettet til babyen fortsatt er brusk og tåler mye. Det er nok blant annet fordi de kan finne på å sitte/ligge i ganske mange rare stillinger mens de er i magen, samt at de tross alt skal ut gjennom en relativt trang fødselskanal. Hvis du er bekymret hadde jeg ringt til føden og forklart situasjonen. Da får du i det minste et kvalifisert svar, og evt en innkallelse til UL hvis de vil sjekke det ut nærmere. Føden er gull verdt å ha
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #5 Skrevet 10. november 2010 Ja, tror jeg må sjekke litt nærmere. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå