Gå til innhold

Lave gutter??


Snuppa!

Anbefalte innlegg

Gutten min ligger nederst på tabellen for lengde, har gjort det siden han blei født. Helsesøster mener vi bør få time på sykehuset om noen år for å se om man må gjøre noen "tiltak". Noen i samme situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har to gutter som har ligget hhv rett under det "skraverte" feltet på kurven og på den nederste linjen. Har bare fått beskjed om at "noen må være kortest". Hadde gjerne tatt imot time for evaluering på sykehuset hvis vi hadde fått tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk beskjed om at hvis det ikke endra seg så fikk vi oppfølging. Fordi det kan være belastende for menn å være veldig kort. Ville stått på for å få oppfølging hvis jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner et par gutter som har fått veksthormoner i form av daglige sprøyter man tar hjemme. Dette har hjulpet, og de er normalhøyde i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det vi også har tenkt, ikke gøy å være påfallende kortere enn andre jevnaldrende, verken for gutter eller menn. Samtidig er ikke hormonbehandlinger uproblematiske. Jeg hadde uansett tatt i mot en evaluering og info om evt behandling. Vi lurer på om vi skal høre med fastlegen. Lykke til med oppfølgingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor høye er dere selv? Det er jo gener som spiller inn på hvor høy man blir. Bra det finnes veksthormoner, hadde trengt det selv, da jeg endte på kunn 149cm, men min mor og far er jo selv lave.

 

Til gutta mine har jeg høye fedre, de ligger bra ann i høyde forløbig snart 7 og straks 4år gamle.

 

MEN eldste broren til min samboer han er lav, lav da mener jeg 170cm, synes det er lavt på gutter jeg. De har samme mor og far, men han arvet høyden til sin oldefar, pluss at moren dems er like høy som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

170cm er da ikke veldig lavt for gutter ? Kjenner mange gutter som har den høyden.

Synes ikke det virker merkelig i det hele tatt.

 

Min kusine fikk veksthormoner når hun var 7 år. Hun la nederst på percentilen og har liggi under den nederste. Hennes forventede høyde etter puberteten er 1.55 høy.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 166 cm og pappa'n 182. Ganske normale, vil jeg si:)

Tredjemann er nå fire mnd, og bruker samme str (74) som eldste brukte da han startet i barnehagen (15 mnd). Så det er tydeligvis minsten som har stukket av med alle flaggstanggenene. Ganske praktisk når han etterhvert skal markere seg mot de eldre brødrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 166 og mannen 187. Storesøster er høy for alderen. Derfor helsesøster stussa litt over veksten til minsten her. Men vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storebror og ?

 

Hvordan går det med kusinen din etter at hun fikk veksthormoner?

 

Lurer på hvor høy jeg kunne ha blitt OM jeg hadde fått tilbud om veksthormoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hun har jo vokst seg høyere :) Men hun er fortsatt mye lavere en alle andre på hennes alder. Hun er nå 11 år og de har utsatt puberteten hennes i håp om at hun skal ende opp på 1.55 cm til slutt.

 

Hun har tatt kromosontester for å se om hun har no slags dverginisme ( er det navnet ? ) Noe hun ikke hadde. Hun er bare ekstremt lav.

 

Foreldrene hennes er høye, moren over 170cm og faren nærmere 2meter hennes søstre er høye og.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj så merkelig da. Men vet du ca hvor høy hun er nå? Jeg fikk mensen når jeg var 11,5år, så da stoppet jeg nok å vokse, men ble jo like høy som min egen mor, mormor, og hennes søstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 160cm og hun hodet hennes rekker meg til puppa. Så hun er vel rundt 140 cm og noe ? De har fått beskjed om at å utsette puberteten pluss hormoner er den eneste muligheten hennes for nå en "normalhøyde" på rundt 150-155 cm.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...