Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 En gammel veninne og jeg holder på å ta opp igjen kontakten. Nå viser det seg at mannen hennes er dømt for grov vold og soner en lengre fengselstraff. Hvordan forholder man seg til slikt ? Det er jo ikke hun som har gjort noe galt, så det blir jo galt av meg å avvise henne pga. mannen hennes.. eller ?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #2 Skrevet 10. november 2010 Herregud, det at mannen soner betyr jo ikke at dere to ikke kan være venner.. Har en kompis som også hadde samme dom, men han handlet i nødverge. Han hadde blitt drept om han ikke slo tilbake for å si det sånn.. Men tapte likevel rettsaken. Er verdens snilleste mann, som rett og slett ble presset til å slå tilbake for å redde sitt eget liv...
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #3 Skrevet 10. november 2010 Jeg har venne som falle for badguys som er småkriminelle. Som regel dop dealing og litt sånn street criminal. Veldig usjarmerende. Og ikke de jeg henger mest med lenger for å si det slik. Men det kommer jo seff helt an på situasjonen rundt.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #4 Skrevet 10. november 2010 Vel. Her er det snakk om en gruppevoldtekt, og ikke selvforsvar. Jeg bryr meg selvfølgelig mye om henne - men at hun kan støtte mannen sin og fortsatt være hos han er vanskelig for meg å forstå. Jeg og min veninne vokste opp i samme by og hadde et godt forhold, før vi flyttet til hver vår kant.. men nå vil vi ta opp igjen kontakten.. Men jeg trenger litt tips om hvordan jeg skal forholde meg til situasjonen i sin helhet. Hi
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #5 Skrevet 10. november 2010 Seksualkriminalitet er jo værste sort. Jeg hadde nok vært meget skeptisk til hvorfor hun støtter han. Ville nok sjekket bevisene og slikt. forørt meg rundt.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #6 Skrevet 10. november 2010 Uff, ikke bra.. Vet du noe om miljøet hun/de vanker i, da? Ville vært skeptisk, jeg. Fortalte hun deg om dommen eller fant du utav det selv? Også gruppevoldtekt, da.. Nei, vet ikke om jeg kunne forholdt meg normalt til noen jeg visste var dømt for noe sånt.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #7 Skrevet 10. november 2010 Hun fortalte om den selv, ja. Det var flere menn mot en annen gutt. Det var ran, vold og det ble stappet femmedlegme i endetarmen på offeret Politiet kaller det gruppevoldtekt. Hun mener selv mannen er delvis uskyldig - og at han var på feil sted til feil tid. Jeg tror ikke hun vanker i skadelige miljøer. Tror hun er mye sammen med familien sin, og sønnen sin. Men jeg kan jo aldri være helt sikker, da hun bor i en annen by. Vi planlegger møte. Mannen hennes sitter jo i fengsel, så jeg trenger ikke å være redd for at han blir med på møtet. Bør jeg skygge banen eller støtte henne ? Jeg liker henne veldig godt som person, og syns det er vondt å vite at hun er sammen med en sånn.... jævel. Hi hi
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #8 Skrevet 10. november 2010 Uffja, feil sted til feil tid, det skjer meg stadig vekk...! Eh?? Den hørtes litt tynn ut! Hvis det er lenge til han slipper ut kan du jo se det litt an. Ikke sikkert dere har så mye til felles lenger, da spiller det hele seg ut selv. Ellers kan det jo være interessant å finne ut hvordan en tilsynelatende oppegående og kjekk kvinne har et forhold til en slik mann. Ville uansett opprettholdt skepsisen en god stund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå