Gå til innhold

Vurderer å overse bf, da han overser meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bf holder ikke avtaler : "glemmer" å informere om at han skal ha barnet til samvær eller ikke.

Klarer aldri å levere barnet tilbake til riktig tid (30 min + forsinket, uten å gi beskjed).

Velger jobb/fornøyelse ganske ofte, istedenfor å ha barnet.

Om jeg sender med klær til samvær, så får jeg det ikke tilbake.

Han svarer ikke på mld, svarer sjelden på tlf.

Jeg har ikke "fri" hver onsdag og annen hver helg, da jeg ikke vet om barnet er hentet fra b.hagen. Først kl 17.05, å barnehagen ikke har ring, vet jeg at han har hentet barnet.

Har flere ganger måttet avlyse planer, da bf ikke har hentet.

Om jeg velger å overse bf, late som han ikke eksisterer, vil jeg da få problemer?

Har ikke tenkt å nekte han samvær, men han må gi meg en lyd, om han skal ha barnet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du ikke nekter samvær så kan du jo ikke få problemer. men om dere har en samværavtale som han ikke følger bør du skrive ned hver gang han ikke har hentet barnet som han skal og hver gang han ikke har levert til rett tid. Deretter når det blir mange ganger tar du kontkt med familiekontoret og ber om ny samværavtale siden han ikke klarer å overholde den dere har. Har han mye mindre samvær så si du skal ha ny og søke om riktig bidrag i forhold til hva han faktisk har barnet. (synd men sant at å true med å høyne bidrag ofte er det eneste som får de til å stille opp slik de skal.)

Du kan jo overse han selvfølgelig men da må du forandre og si at han skal hente barnet hos deg og ikke bhg. Så slipper du ihvertfall sitte å vente for å se om du må rase avgårde for å hente barnet eller ikke.

Skrevet

Noterer ned alt. Tilogmed de få gangene han har gitt meg beskjed om han skal ha barnet eller ikke, har jeg nottert.

Har ført "dagbok" i 2 år, både postitivt og negativt.

Eneste som skjer, hvis jeg truer med å høyne bidraget, er at han får høyere gjeld.. Han betaler ikke bidrag, jeg får 690 kr forskuttert fra nav hver måned. Skal ha 1390,-

Vurderer det, at han må hente barnet hos meg.

At jeg henter barnet i barnehagen til "normal" tid, så får han komme til meg å hente barnet om han ønsker samvær. Evt sende meg en mld eller ringe meg, hvis han vil hente i barnehagen selv, tidligere enn jeg ville hentet barnet.

HI

Skrevet

Hans gjeld har ikke noe med utregningen å gjøre, kun inntekten.

Skrevet

Jeg ville tatt all "overlevering" av barnet personlig, var jeg deg.

Og så ville jeg ikke informert om alt mulig. Noe må da fyren huske selv? Og jeg regner med han er voksen, og at du ikke er hans mor????

Gi ham en skriftlig oversikt over sted, datoer og klokkeslett for samvær, og så glemmer du resten ;)

Og noter om han kommer eller ikke. Det er ditt ansvar også, å tilrettelegge, men du skal ikke huske for barnefar. Det får han klare selv :)

Så blir det som det blir. Dersom han ikke møter som avtalt, så venter du ti minutter eller noe, og så gjør du det du har planlagt dersom han hentet ungen når han skulle. Så skal du ut av huset, så gjør du det når klokken går over det tidspunkt hvor han skulle hentet.

Skrevet

Burde kanskje sende inn endring på barnebidraget ja.. Ifølge kalkulatoren til nav, så skal jeg ha 1890,- i bidrag... :)

Men han gidder jo ikke å betale da, så jeg får ikke så mye uansett. Og han opparbeider seg enda mer gjeld, forde han ikke gjør opp for seg.. (Men det er jo ikke mitt problem)

Han er voksen, straks 30 år.

Får sette meg ned, å skrive en avtale til han, å si at sånn skal det fungere. At barnehagen ikke lenger er ett hentested for han. Om han ikke dukker opp til avtalt sted og tidspunkt (5 min slingring),å ikke har gitt beskjed om hvorfor, så uteblir samvær.

Det sliter på både meg og barnet, når bf ikke holder avtaler. Barnet vil jo være med far, det skjønner ikke hvorfor far ikke henter osv.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...