Ella <3skatten min<3 Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 Har seg sånn at jeg var så "dum" og betrodde til min søster hvilke navn vi kunne tenke oss til veslejenta vår. Jeg sa klart ifra til henne at det var det navnet vi likte, men at vi ikke ville at noen andre skulle vite om det før jenta var født og navnet ble tatt i bruk. En uke senere ringer min mor og begynner å spørre og grave om navn, Når jeg ikke vil si noe så blir hun mer og mer irritert, før hun plumper ut og sier "det blir vel Amanda da". Jeg har jo prøvd å benekte dette, men til ingen nytte. I tillegg har min søster`s sønn på fire år begynt å omtale babyen i magen som Amanda - så alt av slekt og venner på min side av familien tar det nå som en selvfølge å kalle vesla i magen for det! Er sikkert veldig hormonell og overdriver vel i min reaksjon - men er utrolig skuffet og såret over at min søster ikke har klart å holde på den ene hemmligheten jeg har gitt henne. Så nå har både jeg og min samboer fått litt "avsmak" for navnet - og er nå i tenkeboksen på nytt, 9 uker før termin! Ganske ergelig når man har hatt navnet "klart" fra den dagen vi fikk positiv test. ARG (godt å få det ut)
Miss Snow Skrevet 10. november 2010 #2 Skrevet 10. november 2010 Jeg skjønner deg godt, jeg. Vi har fortalt navnet til noen av de nærmeste på begge sider, men de har alle fått beskjed om at det ikke er noe de trenger å fortelle videre. Mamma spør noen ganger hvordan det går med "navnet", men jeg har sagt at jeg ikke vil at hun skal bruke det før hun har kommet. Svigers troor jeg har klart å holde tett. Familien til samboeren min er fryktelig tett, så der veit alle alt, og de har ingen problemer med å si hva de mener om ting. Så der holder vi mer lokk på det. Hadde jeg funnet ut at andre der har fått vite om navnet, så hadde jeg blitt fly forbanna. Det bør jo ikke være så vanskelig å holde tett syns jeg..
Makko med to små gutter Skrevet 10. november 2010 #3 Skrevet 10. november 2010 Hos oss er det mamma. Diskuterte litt forskjellige navn med henne, og hun har bestemt at barnet i magen skal hete Magnus! Hun sier det til vennerog bekjente.... Et navn vi kunne tenkt oss, men det er VI som skal bestemme navn... Så Magnus blir det ikke.
Ella <3skatten min<3 Skrevet 10. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 10. november 2010 Bra det ikke bare er jeg som blir "provosert" over slike hendelser. Synes det er synd at familiemedlemmer skal kunne "ødelegge" på denne måten. Har prøvd å si til meg selv at det er jeg som til en viss grad tillater de å ødelegge navnet, men det hjelper fint lite. Så Amanda er strøket fra lista, og nye navn er under vurdering- Og hva det nye navnet blir, det er det kun jeg og min samboer som vet! Kan tenke meg det er mange som blir overrasket når vesla blir født ja ;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå