RompeRock Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 Mulig jeg skal finne fram til min indre bakermester harepus i år. Pepperkaker er selvskrevne, men hva mer? Har ikke kromkakejern eller andre fiksfakserier, og orker ikke lage ting som må i smult.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 10. november 2010 #2 Skrevet 10. november 2010 Blir ofte kokusmakroner, smørkranser og mammas sjokoladekjeks. Er ikke alltid jeg baker, og noen ganger baker jeg flere slag også som berlinerkranser noen andre type sjokoladekjeks og sånn sjakkrutekaker. I år vil jeg helst unngå å bake noe annet enn pepperkaker og kakemenn med ungene. Har nylig gått ned 14 kg, og vil ikke ødelegge det med masse julekaker ;-)
RompeRock Skrevet 10. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. november 2010 Hehe Grattis med 14 kilo ned, godt jobba. Kokosmakroner er jo godt, og enkelt (det er viktig...) Så nettopp at det er en lignende tråd lenger ned her, jaja...
Gjest Skrevet 10. november 2010 #4 Skrevet 10. november 2010 Pepperkaker, kakemenn, kjeks og div.konfekt
Lemonia Skrevet 10. november 2010 #5 Skrevet 10. november 2010 Fast julebakst er: - pepperkaker + pepperkakehus - kokosmakroner - kransekake - shortbread - brune pinner - havreflarn Ellers pleier vi i tillegg å bake en eller flere av disse: - krumkaker - kongelige nøttekaker - berlinerkranser - biscotti - hvite kakemenn - Sara Bernhard Er det jul så er det jul. :-)
*Rutletutt* Skrevet 10. november 2010 #6 Skrevet 10. november 2010 Jeg lager selvsagt pepperkaker og i tillegg har jeg fast hvert år noen himmelsk gode havrecookies med nøtter og kanel (oppskrift fra en venninne i USA), brune pinner, kokosmakroner og så tenkte jeg at jeg i ås skulle bake enten biscotti eller myklefse. Mamma baker nøttetopper hvert år, og har gjort det siden jeg var liten, og de MÅ vi bare ha i julen;-)
Nagilimia Skrevet 10. november 2010 #7 Skrevet 10. november 2010 Risboller og noen ganger delfikake. Risboller med masse sjokolade er det beste jeg vet
lillepixie Skrevet 10. november 2010 #8 Skrevet 10. november 2010 Syltetøykaker, krumkaker og krumkaker blir det i år! Og kanskje karamellkaker:)
Gjest Kira06 Skrevet 10. november 2010 #9 Skrevet 10. november 2010 Vi er litt rare kanskje vi da, fordi vi skal ha de samme julekakene hvert eneste år. Det er: - pepperkaker - berlinekranser (den store favoritten hos alle i familien) - serinakaker - delfiakake - kokosmakroner - kromkaker - krydderkake - marvpostei - kransekake Blir ikke jul uten disse;)
Snilla med 3 skatter :-) Skrevet 10. november 2010 #10 Skrevet 10. november 2010 Her kommer det oppskrift på tre av de kakene jeg baker, går på 40 min på å lage all kakedeigen, det som tar tid er stekingen, Her kommer noen av de: Sjokolademakroner 70 gram revet sjokolake, blandes med hvitten av 3 små eggog 1/4 kg melis. Tilsett 200 gram malte mandler, dette røres så lenge at massen løsner fra skjeen. Legges i små topper på platen og stekes ved 200 grader i 10 -20 min. Daddelpusslen: 1/4 kg melis blandes godt sammen med eggehvitte fra 2 egg, tilsett 125 gram malte mandler og 20 fint oppskårede dadler- Legges på platen i små hauger og stekes, ved 200 grader i 10-20 min. Hasselnüsspusselen: 5 eggehviterblandes med 250 gram melis og 250 gram hasselnøtter eller mandler. Settes på platen i små topper og stekes ved 200 grader i 10-20 min
RompeRock Skrevet 10. november 2010 Forfatter #11 Skrevet 10. november 2010 Takk for svar og inspirasjon alle sammen. Da tror jeg at lista mi blir litt lenger
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 10. november 2010 #12 Skrevet 10. november 2010 Tror ikke vi blir å lage så mange slag, for det blir fort fryktelig mye syns jeg, men regner med at vi lager: - pepperkaker (kanskje pepperkakehus også...) - berlinerkranser - brune pinner Første jul med melkefri julebakst, så jeg er spent på hvordan det går....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå