Gå til innhold

Har noen av dere prøvd denne tjenesten?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har forsikringer i IF, og fikk forleden et brev om at jeg kunne ringe noe som heter Helsetelefonen. Spørre sykepleiere om helsespørsmål etc Ble litt skeptisk, da det ser ut som om dette er knyttet til forsikringsselskapet. Jeg hadde tenkt til å ringe å spørre om min sønns mageproblemer, men er redd for at dette evt kan bidra til at han ikke får barneforsikring. Er det noen som kjenner til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne tjenesten prøvde jeg faktisk i går kveld! Jeg tenkte også på det samme som deg, så jeg spurte rett og slett hun sykepleieren som var på vakt hva slags tilknytning de ha til IF. Helsetelefonen er uavhengig av IF. Det er kun et tilbud IF har til sine medlemmer. Sykepleierne har selvfølgelig taushetsplikt, alt blir journalført og det er like strenge regler for innsyn som i en sykehusjournal. Alt virket veldig proft og betryggende. For ikke å snakke om at servicen var utrolig mye bedre enn på legevakten! Jeg var litt i tvil om sønnen min på 6 mnd måtte til lege.. Jeg var ikke helt lysten på å kjøre til legevakten nesten en time unna kl ett på natten...Hadde det vært noe alvorlig hadde jeg selvfølgelig dratt, men det var feber tredje dagen, og egentlig ikke så veldig mye annet. Men ble usikker da natten kom sigende. Jeg hadde en lang samtale med en skikkelig søt sykepleier. Hun ga meg noen tips, og gjorde meg trygg på at vi kunne ta kvelden. Fantastisk tjeneste må jeg si. Kommer til å bruke den igjen, for stort og smått. Og så er de åpne døgnet rundt! Bare jeg ikke sliter dem ut da. Er hakket over gjennomsnittet bekymret for gullungen. Sønnen min har kommet seg, og jeg er glad over å slippe den turen til legevakten i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som noe jeg kunne trenge. Bor alene med to døtre, mye jeg kunne tenke meg å snakke med en sykepleier om! Men har ikke medlemsskap i IF. Må man være medlem av IF for å ringe? Nen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm. Var ikke så ille det. Lurer på om jeg skal prøve det ut jeg. Med mine dine våre barn er det litt å ringe for i familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg har barneforsikringer i Gjensidige, og de har også det samme inkludert i sine barneforsikringer. Kan ringe nårsomhelst å spørre om ting i forbindelse med barnas sykdom. Veldig kjekt. Som hun over her sier også: Mye bedre service enn legevakten. De tar seg god tid og undersøker nøye. En gang når jeg ringte dit, så ringte helsesøster til en legevenn av seg privat for å undersøke litt med ham. De gjør en grundig jobb! Absolutt å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt supert! Venninne av meg er medlem og hun fikk bruk for det da vi var på ferie i sommer. Hun ringte for familien flere ganger da vi var på Kreta. Elendig behandling på stedet, tre syke unger og masse bekymringer. Helt klart en drittferie. Tips, hjelp til å se løsninger på problemene. og ikke minst beroligelse ga disse sykepleierne som var på vakt. Utrolig hva de greide å svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skrive under på denne rosen av tjenesten. Mannen min hadde skikkelige ryggsmerter/magesmerter. Han så helt elendig ut, og ville bare gå å legge seg. Han ville selvfølgelig ikke på legevakten..., men jeg tok en telefon til Helsetelefonen sånn halvveis i smyg for å snakke med en sykepleier om bekymringen min. Hun overtalte meg til å få mannen min til å snakke med henne. Han kom betuttet ut og sa han burde bli kjørt på legevakten. Lang historie kort; han ble lagt inn umiddelbart den kvelden og operert med det samme. Hadde han ikke snakket med denne sykepleieren hadde ungene mine ikke hatt en far i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...