Gå til innhold

Fint eller flopp? Barnerom og farger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt tidlig enda, men tenker litt på fargevalg og sånt på rommene til barna i huset vi skal bygge.

Mellomstegutten (6 år nå, vil være 7 år når huset er klart) har vokst i fra rosa-perioden sin, men liker fortsatt lilla og litt glitter og stas. Han er også glad i sort og rødt fordi at det liker storebroren, men spesielt rødt tror jeg er mer at han hermer etter broren enn at han egentlig liker fargen selv.

Kom med et forslag til ham om å holde rommet i fargene sort, mørk dyp lilla og sølv, et forslag som falt i smak. Jeg er ikke så bevandret i malingens verden og hva som er mulig her, men tenkte på om det går an å male veggene hvite med et slags "dryss" av sølv i seg. Altså at de egentlig ser helt hvite ut, men man likevel får en følelse av sølv når man er i rommet (vanskelig å forklare, men at det er bittesmå partikler av sølv i malingen/eller blir spredd ut etterpå, ser det for meg selv da ;-)). Så holde ting som sengetøy, gardiner, hyller, skuffer, pult og stol osv i primært mørk lilla og litt sort (evt med små elementer med sølv i) og ha store sitteputer i sort, mørk lilla og sølv i ene kroken. Her kan jeg evt sy puter,gardiner og sengetøy selv slik at det matcher litt.

Hva tror dere? Har egentlig ikke evnen til å se ting godt nok for meg, så ting blir ofte anderledes enn det jeg trodde. Men vet andre har denne evnen, så kanskje dere kan mene noe? ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...