Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 Jeg er innkalt ¨på koloskopi og må idag ta toilax og laxabon. Noen som har drukket laxabon her før? Må få i meg 2 liter på en time, og har hørt det smaker grusomt og at det er vanskelig uten å brekke seg... Noen erfaringer? Og noen erfaringer med koloskopi? Kan ikke si at gleder meg og vurderer å få beroligende. Er så redd det skal gjøre vondt...
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #2 Skrevet 10. november 2010 Det er helt grusomt å drikke! Smaker helt grusom, jeg får fortsatt brekninger når jeg tenker på det, selm d er mange år siden. Selve undersøkelsen er ikke så vond, mest ubehagelig.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #3 Skrevet 10. november 2010 Men klarte du drikke alt? Fikk du beroligende eller lignende ved undersøkelsen?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #4 Skrevet 10. november 2010 Drikk små slurker av varm te innimellom store slurker laxabon. Ved inntak av så store mengder drikke er det fort å bli så kald at du ikke orker mer. Hell opp ett og ett glass og se på klokka hele tiden sånn at du vet "deadline" på å få i deg neste glass. Om det går noen minutter over timen går det helt greit. Du klarer det - det er bare å hølje innpå! Alle som er anspente under undersøkelsen, kan få noe å slappe av på. Legen får ikke til noe hvis du ikke klarer å samarbeide.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #5 Skrevet 10. november 2010 ja, jeg klarte å drikke det uten å kaste opp. Måtte bare ta meg god tid, så gikk det til slutt. Jeg hadde ikke beroligende eller noe ved undersøkelsen - tror ikke jeg fikk tilbud om det heller, men det var ikke så fælt at jeg hadde trengt det heller. Du ligger på siden, i forsterstilling liksom. så fører de koloskopet innover mens både du og de kan følge ferden innover på en TV-skjerm. Det var litt vondt og ubehagelig i svingene, da var den som en slags kraftig mageknip.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå