Gå til innhold

Laxabon ved koloskopi


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er innkalt ¨på koloskopi og må idag ta toilax og laxabon.

Noen som har drukket laxabon her før? Må få i meg 2 liter på en time, og har hørt det smaker grusomt og at det er vanskelig uten å brekke seg...

Noen erfaringer?

Og noen erfaringer med koloskopi? Kan ikke si at gleder meg og vurderer å få beroligende. Er så redd det skal gjøre vondt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt grusomt å drikke! Smaker helt grusom, jeg får fortsatt brekninger når jeg tenker på det, selm d er mange år siden.

Selve undersøkelsen er ikke så vond, mest ubehagelig.

Skrevet

Men klarte du drikke alt? Fikk du beroligende eller lignende ved undersøkelsen?

Skrevet

Drikk små slurker av varm te innimellom store slurker laxabon. Ved inntak av så store mengder drikke er det fort å bli så kald at du ikke orker mer. Hell opp ett og ett glass og se på klokka hele tiden sånn at du vet "deadline" på å få i deg neste glass. Om det går noen minutter over timen går det helt greit.

 

Du klarer det - det er bare å hølje innpå!

 

Alle som er anspente under undersøkelsen, kan få noe å slappe av på. Legen får ikke til noe hvis du ikke klarer å samarbeide.

Skrevet

ja, jeg klarte å drikke det uten å kaste opp. Måtte bare ta meg god tid, så gikk det til slutt.

Jeg hadde ikke beroligende eller noe ved undersøkelsen - tror ikke jeg fikk tilbud om det heller, men det var ikke så fælt at jeg hadde trengt det heller. Du ligger på siden, i forsterstilling liksom. så fører de koloskopet innover mens både du og de kan følge ferden innover på en TV-skjerm.

Det var litt vondt og ubehagelig i svingene, da var den som en slags kraftig mageknip.

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...