Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 Når gjør dere det? Da tenker jeg ikke på gulvvask/støvtørking altså Jeg er begynt så smått og en venninne mente det var alt for tidlig. Jeg er alene, i full jobb og skal jeg klare ta hele huset må jeg ta et rom nå og da. Skal selvfølgelig vaske mer før jul, men her er det snakk om rundvask. Jeg liker være ferdig til jeg adventpynter huset:)
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #2 Skrevet 10. november 2010 Begynn med de rommene du sjelden bruker! Stue, kjøkken, gang og bad er rom som bare vil bli skitne igjen fort likevel, så de venter i alle fall jeg med til det nærmer seg jula mer. Skal du ta vegger og tak er det jo greit å ta det i god tid, men gulv må en nok ta noen ganger til før jula...
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #3 Skrevet 10. november 2010 Nå er jeg ikke så nøye på at det er gullende rent overalt akkurat til jul. Syns jul er en grei anledning til å få det gjort, enten det er i november eller desember. Men heller november enn desember. I desember er det gjerne så mye annet som skal ordnes. Tar grundig et rom nå og et rom da, men ikke full nedvask, også vasker jeg rommene vi bruker mest, stue, kjøkken og bad litt mer nøye siste gang før jul Er hjemmeværende med 2 åring og er gravid, så begrenser seg hvor mye tid jeg også får, eller orker.
3småtroll♥ Skrevet 10. november 2010 #4 Skrevet 10. november 2010 Jeg liker å ta "alt" før jul, men med jobb, barn og alt så må jeg også ta et rom av gangen;) Har begynt med kjøkkenet jeg:) Ja- må jo vaskes mer før jul, men selve vegger,tak osv blir jo bare tatt 2-3 ganger i året uansett, så hvorfor ikke nå? Vaskerommet er også tatt. Alt av vegger, skaper, benker osv er vasket:) Barnerommene og stuen er neste prosjekt. Da begynner jeg øverst (taket) og jobber meg nedover. Nå har vi 3 barn, hund og katt så her blir der støvsuget 3-4 ganger i uken og vasket gulv og bad også flere ganger i uken. Men vegger, tak og skaper blir ikke tatt til vanlig så det er deilig å få tatt før jul! Lurt å sette opp en liste over hva du skulle hatt gjort, og når du skal gjøre det. Da har du en ordentlig oversikt samtidig som det er lettere å få det unna;) Når jeg er ferdig med de ulike rommene, så setter jeg gjerne frem litt nye pynteting, blomster, bilder etc som "belønning" Da er det jo ekstra deilig når jeg er ferdig!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2010 #5 Skrevet 10. november 2010 Ok, da var jeg ikke helt på viddene. Har tatt begge barnerommene. Det vil si veggerm tak, skap, vasket alle korger, tørket støv av leker og vasket gardiner. Deilig. Da står bodene og kjøkkenskap for tur:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå