lillesøster skal bli storesøster Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 Vi har nå begynt å tenke på julegaver, og i den forbindelse spør man jo hva folk ønsker. Fikk et for meg merkelig ønske til niensen vår som er baby. Vi ønsker penger på sparekonto sa foreldrene. Er det slik alle gjør det nå? de har alt så de trenger ingenting? Vi kommer ikke til å gi penger til sparekonto, det synes jeg blir for upersonlig. Jeg mener sparing bør være opptil foreldrene, og barnet når det blir gammelt nok til å forstå selv. Hva synes dere?
It's all about me Skrevet 10. november 2010 #2 Skrevet 10. november 2010 Enig med deg. Vil de ha en ting som hun også setter pris på som eldre så kjøp en skikkelig eventyrbok som du skriver en hilsen i.
Gjest Filifjonka Skrevet 11. november 2010 #3 Skrevet 11. november 2010 Jeg kan forstå begge parter egentlig. Jeg skjønner at du syns det ville være kjipt og uperspnlig å gi penger på konto i gave. Det ville jeg også ha syntes. Jeg ville ha ønsket å gi en mer personlig gave. Samtidig forstår jeg foreldrene også. Antagelig har de mer enn nok av klær og utstyr og leker til barnet. Mye av det ungene får (nå snakker jeg ikke om gaver fra nære slektninger da) er ofte billige plastting som går fort i stykker og bare fyller opp. Alternativt får man klær som man overhodet ikke liker, eller er hårreisende upraktiske. Og som giver forventer at man må bruke. Så sånn sett forstår jeg ønsket deres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå