Gå til innhold

støl nedentil mellom beina helt øverst!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så jeg såvidt klarer å gå etter at jeg har sittet litt, hva er dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skambeinet og/eller lysken du kjenner det eller? Høres ut som bekkenløsning.

Skrevet

Ja, høres ut som bekkenløsning. For meg kjennes det ut som om jeg har falt ned på en sykkelstang og slått meg skikkelig der nede, samtidig som om beina liksom ikke helt henger med på det som skjer. Bare å ta det med ro da, gå med myke/dempede sko, kortere skritt og for all del ikke løp. Jeg løp etter trikken i første sv.skap, og endte på sofaen i 4 uker. Ble forbigått av damer med gåstol på gaten. Vondeste jeg noen gang har kjent.

Skrevet

Er du langt på vei? Jeg anbefaler deg å kontakte noen i ditt nærområde som kan undersøke deg og evt gi deg tips om øvelse o.l. Feks en manuell terapeut, kiropraktor eller få henvisning til fysio.

Jeg har bekkenløsning for andre gang nå, og har virkelig kjempevondt allerede.. Bare 20+5, og krykkene er i bruk det meste av tiden..

Lytt til kroppen din, og ta det med ro. IKKE GJØR TING SOM GJØR VONDT!! Det er kjempeviktig, hvis det er bekkenløsning som er på vei hos deg.. Lykke til :)

Skrevet

Det er liksom på begge sidene nedentil, lysken kanskje? klarer ikke beskrive det. Men det er ille når jeg skal snu meg i sengen også på natten, og reise meg opp fra sengen og når jeg har sittet lenge.

Kan det være bekkenløsning altså?

Skrevet

Det du beskriver er i alle fall alle tegn på bekkenløsning. Så nå er gode råd dyrebare ;)

De 3 hovedbekkenleddene er i begge hoftefestene og bak, nederst i korsryggen. Da disse verker (litt om hverandre) kan det føles som smertene går "helt rundt" ryggen. Smertene kan også stråle mot symfysen og noen ganger også lyne oppover i ryggen eller nedover i beina.

Sånn som det høres ut er det viktig at du lytter veeeeldig til kroppen. Skal du ut å julehandle anbefaler jeg hyppige kaffestopp hele veien, ellers blir du lett liggende. Jo mer hensyn du tar nå, jo bedre kan du få det :)

Gjentatte provoseringer kan føre til at du blir veldig dårlig og forblir veldig dårlig frem til/etter fødsel. Så lurt å følge mange gode råd ovenfor ;)

Lykke til :)

Skrevet

jeg var på kontroll i dag, og nevnte samme problemet. Legen sa at det var babyen som presser på isjas-nerven, som gjør at det blir vondt i musklene mellom beina.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...