Gå til innhold

Dere som har søkt om fri til amming!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skrev dere på Beskrivelse av gjennomføring? Og hva er det man har rett på egentlig? Har tenkt å søke om en time morgen og en time på slutten av dagen. Er det akkurat de min man bruker på selve ammingen man har rett på eller også at det skal passe inn i forhold til når barnet er sulten? Hvis dere forstår hva jeg mener, var kanskje litt rotete forklart.

Altså det jeg tenker er at hvis jeg får disse to timene så vil jeg kunne amme når vi står opp da hun nok vil være sulten med en gang hun våkner. Levere hos dagmamma og kjøre til jobben. Hjemmefra til jobb bruker jeg litt over en halv time. Så vil hun få et måltid fast føde mens jeg er på jobb. Hvis jeg da får en time på slutten av dagen vil jeg være tilbake hos dagmamma på den tiden hun er sulten igjen. Blir dette rett bruk av rett til ammefri? Og kan jeg begrunne det på denne måten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres fornuftig og praktisk ut!

Du kan også ev bruke ammefri til å pumpe deg (på jobb) hvis du vil.

Det skal være mulig for jobben å få til praktisk ifht dine ønsker - forøvrig bestemmer du selv hva som passer best for deg.

Jeg hadde kortere arbeidstid da jeg hadde ammefri.

Skrevet

Takk for svar :-)

Er så redd sjefen skal bli vanskelig. Rett til fri har jeg, men hun er veldig på å poengtere at om jeg bruker mindre enn to timer så skal jeg ha mindre tid.

Men hvis jeg ikke får to timer vil jeg ikke rekke tilbake til hun er sulten, så da må jeg innføre et måltid til med fast føde, noe jeg ikke har så lyst til enda.

Og hvor mye har jobben egentlig krav på å vite? Skulle egentlig tro at det skulle holde å si at jeg trenger to timer og ferdig med det. Men alt skal liksom bli et problem.

Skrevet

Jeg vil bare si at jeg har samme type sjef. Alt blir så styrete pga en liten ting.

Men du trenger jo ikke nødvendigvis å innføre et fast måltid til. Du kan evt pumpe deg og fryse ned melka eller at dagmamma gir en flaske med mme. Det er jo ikke verdens undergang.

Jeg brukte 1 time om dagen på å pumpe meg. Og ble det ikke nok så gav pappa'n(som var hjemme med henne) mme i tillegg.

Skrevet

Jeg hadde 2 timer ammefri. Startet en time senere og sluttet en time tidligere.

I jobben jeg har var det ikke lett å ta en pause midt på dagen til pumping (hjemmesykepl) så siden jeg hadde mye melk, fikk jeg ammet og pumpet meg om morgenen så pappan hadde å kunne gi på dagen.

Fungerte veldig fint her, og jeg fikk ammet lilleknott lenge;) Hadde faktisk ammefri til han var 15 mnd, men det var rett å slett fordi han ikke fikk i seg stort annet enn mm, og da legen mente at jeg burde amme lengst mulig siden det ikke hadde holdt kun med mme.

Siste månedene hadde jeg kun ammefri en time på emmermiddagen.

Selv om jeg hadde ammefri lenge så var det aldri noe problem for arbeidsplassen min eller sjefen. Sa bare fra før jeg kom tilbake fra perm jeg. Skrev aldri noe søknad.

Skrevet

Jeg kan jo pumpe meg på jobb, men har fått problemer med amming tidligere hvis hun har fått flaske ofte. Så vil helst unngå det.

Det jeg lurer på er om jeg har rett på fri iforhold til hva som vil passe for tøtta med tanke på når hun er sulten eller om jeg bare har rett på fri til akkurat den tiden hun ligger på puppen? Hvis dere skjønner hva jeg mener?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...