Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #1 Skrevet 9. november 2010 Jeg ser at du forsvarer barnevernet for alt hva det er verdt.Men det er vel ikke så mange år siden din omsorgsevne ville blitt satt i tvil pga din legning.....noe å tenke på kanskje.Nå er det de psykisk syke som er i vinden
Gjest eelis+kian Skrevet 9. november 2010 #2 Skrevet 9. november 2010 Håper dette innlegget blir slettet. Skjønner ikke hvor du vil med dette, HI. Må for øvrig få lov til å skryte av barnevernet, jeg og. Som regel gjør de en god jobb.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #3 Skrevet 9. november 2010 det er naivt å tro at psykisk sykdom ikke påvirker barna.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #4 Skrevet 9. november 2010 Vil skryte litt av pila også, mye fornuftig i den dama der:-)
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #5 Skrevet 9. november 2010 En kan faktisk forsvare barnevernet selv med problemer på hjemmefronten, sånn at det er sagt. Tenk deg bare at der finnes foreldre som frivillig overlater barn til barnevernet. Og å sammenligne legning med psykiske sykdommer.... tja...... kanskje du selv er den som trenger en sjekk av barnevernet, HI?
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #6 Skrevet 9. november 2010 Hvor finner du linken mellom homofili og psykisk sykdom?
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #7 Skrevet 9. november 2010 Unskyld men sammenligner du nå det å være lesbisk med det å være psykisk syk!!?? Hallooooo!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #8 Skrevet 9. november 2010 Skjønner ikke hvorfor dette innlegget skal bli slettet.Det er desverre mange andre innlegg som er mye styggere.Men irriterer meg at pila alltid er så skråsikker.Selv om hun gjør en god jobb i barnevernet er det mange andre som jobber i barnevernet som ikke gjør det og. Grunnen til at jeg trekker frem legning er kun for å statuere ett eksempel.At ett barn ikke blir påvirket av å vokse opp med psykisk syke foreldre skjønner jeg og.Men det er fullt mulig å være en god forelder selv om man er psykisk syk.Det er mange som er det.Barna blir ofte mer empatiske og mindre fordomsfulle mot andre mennesker.Det er grader av alle slags sykdommer og det er ikke alle barn som har det vondt selv om de lever med en psykisk syk forelser.Som menneske blir man ganske reflektert over å ha vært i mørkets dal.Mange passer ekstra godt på barna for de vil at de skal få det bedre
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #9 Skrevet 9. november 2010 Tenkte du at du var smart nå, HI? hahahaha.....
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #10 Skrevet 9. november 2010 Nei absolutt ikke,jeg poengterer bare at det ble det for mange år siden iNorge, se forøvrig mitt innlegg lengre over HI
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #11 Skrevet 9. november 2010 Som sagt les innlegget mitt 23:42 HI Trenger ikke tenke jeg er smart,selv om jeg gir utrykk for en mening
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #12 Skrevet 9. november 2010 Eh, hvor ser du noe sammenlikning hen?? Dumme damer. Skjønner godt hva du mener HI. Og ser heller ikke hvorfor innlegget burde slettes! Og nei, det har ingenting med lesbiske å gjøre, det kommer sikkert en idiot snart og påstår jeg er homofob. Jeg er bifil.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #13 Skrevet 9. november 2010 Jeg har ikke lest den diskusjonen hi refererer til, og pilas innlegg der. Men forsto at det dreide seg om omsorgsovertakelsessaker, og en ustabil tilværelse for barna med mange familie og institusjonsbytter. Barnevernet har mange ulike saker, barnevernet har også store lokale variasjoner, det varierer fra kommune til kommune hvordan de fungerer, og hvordan de jobber, og hvordan de bruker regelverket de har. Det er både kommunale og regionale forskjeller. Det er velkjent for de fleste med et halvt bein innenfor barnevernstjenesten, at det er et stort problem med mangelen på stabilie fosterhjem. Det er et stort problem med mangelen på og prisen på gode institusjoner for ungdom. Den lokale ledelse ved hvert enkelt kontor har stor innvirkning på utformingen av barnevernstjeneste, og man skal ikke ha vært borti så fryktleig mange ulike ledere og kommuner før man ser store forskjeller i hvordan de jobber. Barneverntjenesten gjør mye bra, men når vi snakker om sånn en viktig jobb innenfor den private sfære er det svært viktig å holde et kritisk blikk på kvaliteten av tjenesten, og hvordan det påvirker det enkelte barn. Barneverntjenesten gjør som sagt oftes en god jobb, men kvaliteten er varierende. Og det må vi ikke glemme! Uten at jeg vet hva pila har sagt, ville jeg bare bruke denne annledningen til å få sagt det som jeg mener er viktig. Det er store variasjoner på både godt og vondt. Det er lite puplisert om dem, da det er inngrep i privatsfæren og det er de ferreste involverte som lager facebook kampaner og store medie oppslag.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #14 Skrevet 9. november 2010 Og her skal selvfølgelig alt vris og vendes på......
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #15 Skrevet 9. november 2010 barnevernet gjør en jææææævla dårlig jobb!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! å det vet jeg.............
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #16 Skrevet 9. november 2010 Og hvem er det som skal vurdere om en med psykisk sykdom er egnet? De med sykdommen? ja, det ville jo være bra overfor barnet det gjelder. Når det kommer til legning, så har det vist seg at det spiller ingen rolle. En kan ikke si det samme om barn i familier med diverse tyngre psykiske diagnoser, kan en? Du kan nemlig ikke komme og si at du mente lette diagnoser, etter å ha fått pes for hovedinnlegget....
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #18 Skrevet 9. november 2010 Tror ikke dere får svar av pila, hun gjør nok det jeg burde gjort: sove!!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #19 Skrevet 9. november 2010 Det er mange mennesker som har tunge diagnoser som fungerer i hverdagen.Mange har full jobb er gift og har barn.Det kan være en på din jobb for alt hva du vet.Det er nemlig ikke slik at de er riv ruskende gale og flyr rundt og snakker med seg selv.Med riktig medisinering kan man leve ett fullverdig liv,akkurat som folk med somatiske sykdommer kan. Når det gjelder barnevernet, så tar de ikke barn fra foreldre med diagnoser hvis forelderen er vel fungerende. Foreslår forøvrig at du innhenter litt kunnskap om psykisk sydom før du uttaler deg.Fordomsfullheten og frykten din lyser gjennom hele innlegget
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå