Gå til innhold

Total barbering av kjønnshår= ikke lurt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til alle dere som barberer vekk kjønnshårene:

Helseplager

Helsesøster Edel Brattli fraråder totalbarbering.

– Jeg ser ofte at jenter får røde, hissige prikker der de har barbert underlivet. Hårkjertlene blir betente og infiserte. Jentene blir bekymret og tror det er kjønnssykdommer eller allergi, forteller hun.

Betennelsen må behandles med kortison eller antibiotika, men kan komme igjen hvis man barberer mer. I tillegg fører barberingen til økt risiko for soppinfeksjon.

– Håret er ment å være en barriere som verner kjønnsorganet mot ting som ikke skal være der. For eksempel overføring av egne tarmbakterier til skjeden, sier daglig leder av Klinikk for seksuell opplysning Siv Gamnes.

Hun mener totalbarbering kan føre til både av soppinfeksjon og skjedekatarr. Mye soppinfeksjon kan igjen føre til vestibulitt, en tilstand med kroniske smerter i underlivet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenter som gjør det er i sannhet under et enormt press ....skjønnhetshysteriet...

Unge jenter i dag fjerner jo alt hår. Det er blitt USA tendenser...

Skrevet

Jeg har barbert alt siden jeg var 13. Jeg har hatt soppinfeksjon 1 gang, å det var i forbinelse med antibiotika kur. !

Skrevet

Jeg er ikke ung og gjør det definitivt ikke pga skjønnhetshysteri..... men sexlivet??? Gud hvilken forskjell det utgjør:)

Skrevet

Jeg fjerner alt av egen vilje, det er ikke noe press og heller ikke noe hysteri. (hva er dette tøyset med å kalle alt man misliker for Hysteri?) Dette har jeg gjort siden jeg var 16, jeg er nå 30. Den eneste gangen jeg har hatt soppinfeksjon eller noe annet problem med skrittet var under graviditeten min (og da var jeg ikke barbert...jeg kom ikke til) Så dette tror jeg er tøysete propaganda fra folk som ikke tåler at man er forskjellige.

Skrevet

Har barbert med i 12 år og har ALDRI hat sopp, skjedekatarr eller vestibulitt....

Og nei jeg gjør det ikke for noe skjønnhetshysteri. Jeg er 31 år og liker ikke å hår der nede, får mye mer følelse i forbindels emed sexlivet også når det ikke er hår der...

Skog nedentil er skikkelig usexy og stygt.

Skrevet

alt med måte sier jeg bare...

G-streng f.eks: kjempeekkelt!

man drar alle rumpebakteriene fremover, ganske farlig det og!

men jeg tror oj hårene er der for en grunn, og jeg mener en melomting bør være bra.

har selv prøvd begge deler, og er enig i at seksuelt så kjenner man litt mer.

har også vært en del plaget med sopp, men ikke noe spesielt de gangene jeg har vært helt shavet.

Skrevet

I følge en undersøkelse kan man lese mye ut av hvor mye hår man har nedentil:

Kvinner:

Helt barbert

En kvinne som har barbert bort alt kjønnhåret jobber ofte som selger, bartender eller frisør. Hun er opptatt av klær og mote.

(hehehe....)

Mellombarbert

Denne dama følger med i dameblader og er sosial og urban. Hun er forfengelig, og ingenting er tilfeldig når det gjelder utseendet.

Ubarbert

Ubarberte kvinner er mer opptatt av å lese krim eller ordne i leiligheten enn å tenke på utseendet. Hun følger ikke motebildet og er neppe født senere enn 1960-tallet.

Skrevet

Jeg tar bort stort sett alt. Har gjort det så lenge jeg kan huske.

Har hatt soppinfeksjon en gang og da hadde jeg skog der nede og var gravid.

Skrevet

Alle som gjør merkelige ting med kroppen for å tilfredsstille samfunnets skjønnhetsideal benekter selvsagt at de gir etter for noen form for press. De er jo så frie og selvstendige, atte!

Skrevet

Aldri hatt prikker, sopp, eller andre rariteter i underlivet. Jeg barberer rett og slett fordi jeg og mannen er enige om at når vi utfører oralsex på den andre, så er det best uten naturlig tanntråd og hårballer i halsen. I tillegg synes jeg det er fint uten hår :) Litt ryddigere, penere og glattere. Jeg har veldig stritt og rart hår der nede, så jeg synes det ser dumt ut å la det vokse ut.

Hva andre kvinner gjør med underlivet sitt legger jeg meg ikke borti, ettersom det faktisk er opp til dem hvordan de foretrekker det.

Er enig i at det kan være fint med hår hvis man har krøllete og masse, evt barbert i en eller annen fasong, men hårproduksjonen min er ikke noe å skryte av.

Hadde jeg hatt problemer med sopp og infeksjoner hadde jeg såklart sluttet!

Det at jeg barberer meg nedentil har ingenting med mitt yrke, kompetanse, interesser eller klokskap å gjøre.

Forfengelig; tja.. Men hvem er ikke det? Man friserer jo håret på hodet, sminker seg, bruker negllakk, og kjøper pent undertøy, så hvorfor ikke føle seg vel på litt mer intime plasser også?

Skrevet

Tull!! Jeg har barbert meg i 13 år og aldri hatt soppinfeksjon, urinveisinfeksjon eller andre plager. Dette var det en tråd om i sommer også og ingen var enige i en slik påstand som HI kommer med.

At det er hysteri er bare for dumt. Jeg gjør det fordi det er mer renslig og bedre ved oralsex. Synes også hår nedentil og under armene fort lukter litt om man blir litt klam. Det slipper man uten hår!

Skrevet

..ønsker dere virkelig å se ut som en ribba kalkun nedentil??

Skrevet

Ønsker du virkelig å se ut som et ustelt kratt nedentil? Dere klipper og steller kanskje ikke håret på hodet heller?

Skrevet

Hårene er der av en grunn. Dersom man ikke liker årsaken, så kan man jo fjerne dem.....

Selv klipper jeg litt når det blir langt, men kunne ikke falt meg inn å ta bort alt etter å ha prøvd et par ganger. Det klør jo så innih..... når det gror ut igjen.

Jeg har nok av andre helseproblemer som må tas hånd om, så mer jobb med kroppen enn nødvendig - nei det gidder jeg ikke!

Skrevet

Her brukes trimmeren flittig, men resten får være. Blir det for langt, så lugger det litt.. Tar man bort alt, så ser man ut som en dust.. og det klør så j... de første dagene etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...