Gå til innhold

Asbergers..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid vært sær, alene, uttrykker sjelden følelser, takler veldig dårlig forandringer. Er veldig mange ting som gjør at jeg tror at jeg har en mild form for autisme/asbergers.

Hvordan får man utredning som voksen? Er det mulig?

Trenger ikke høre fra de som tror jeg innbiller meg ting ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ber legen din om å henvise deg til voksenpsykiatrien :)

Jeg har selv nettopp vært gjennom utredning for ADHD, og det er nok det samme for andre diagnoser :)

Nå er det ikke slik at du skal vite diagnosen på forhånd, men slik er det ofte med voksne som lurer. De har ofte funnet en diagnose som samsvarer med egne problemer i hverdagen.

Skrevet

Kontakt fastlegen din, forklar situasjonen og be om henvisning til voksenpsykiatrien, så får du nok hjelp! Lykke til!

Skrevet

HUff da, jeg vet ikke. Meg jeg kom til å tenke på ei venninne da jeg så brennpunkt i dag. Hehe. Mistenker at hun har asbergers.

Heh

Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg. Jeg har alltid følt at noe er galt med meg, men aldri forstått hva. Så fikk sønnen min diagnosen autisme (mild) og jeg forsto at det må være det jeg har! Han er så utrolig lik meg på mange måter.

Vel.. Man må nok begynne hos fastlegen, og beskrive der hva som får deg til å tro det. Så henviser h*n videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...